اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش‌های بهاری و باد شدید در بسیاری از شهرها/توقف در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات ممنوع

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق و باد شدید در بسیاری از شهرها در روزهای آینده، گفت: در این راستا احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد وجود دارد.

بارش‌های بهاری و باد شدید در بسیاری از شهرها/توقف در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات ممنوع

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز خصوصاً در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌هایی نظیر خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، شمال فارس، هرمزگان، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب سواحل خزر و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و زنجان پیش بینی می شود.

وی افزود: اوایل امشب انتظار داریم این شرایط در شمال سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و خراسان جنوبی تشدید شود و احتمال وقوع تگرگ در این مناطق وجود دارد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه ۱۱ اردیبهشت سامانه بارشی در شمال غرب تقویت می‌شود و علاوه بر مناطقی که ذکر شد در بخش هایی از دامنه زاگرس شمالی و زاگرس مرکزی نیز رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

اصغری بیان کرد: روز شنبه ۱۱ اردیبهشت در شمال غرب کشور و روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های ساحلی خزر استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

وی افزود: روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور فعال است و سبب بارش می شود در این روز در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، تهران، قزوین، زنجان، گیلان، مازندران و سمنان رگبار و رعد و برق شدید انتظار داریم.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در استان هایی که ذکر شد احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک، شکستن درختان و احتمال آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.

اصغری اضافه کرد: در این راستا توصیه می شود خودداری از تردد وتوقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی،  عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب و تحکیم سازه‌های موقت و سست در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت غیر از استان‌های هرمزگان، بوشهر، ایلام، کردستان، سیستان و بلوچستان و غرب خوزستان در سایر مناطق کشور بارش ها ادامه دارد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه شنبه در اصفهان، یزد، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، هرمزگان و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز شنبه ۱۱ اردیبهشت صاف در بعد از ظهر افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۰ و ۱۹ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول