اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نباید به دوگانه‌های کاذب معیشت و مقاومت و مذاکره و عدم مذاکره دامن زد / حاج قاسم، یک فرمانده و دیپلمات کارکشته بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نباید به دوگانه.های کاذب معیشت و مقاومت و مذاکره و عدم مذاکره دامن بزند. زیرا هدف اصلی طراحان سناریوی انتشار فایل صوتی برجسته‌سازی همین دوگانه‌هاست.

نباید به دوگانه‌های کاذب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در برنامه پیام جمعه  اظهار داشت:  شهید بزرگ و سردار بی‌بدیل مقاومت،حاج قاسم عزیز، نماد جاودانه "مرد میدان" است که خود به تنهایی سرمایه بی‌نظیر اجتماعی برای ایران و محور مقاومت محسوب می‌شود.

وی افزود: جهاد گمنامانه و مقتدرانه او تهدیدهای بسیاری را از سر ایران و منطقه و حتی جهان دور کرد و تدابیر کم‌نظیر او علاوه بر معرفی او به‌عنوان یک ابَر فرمانده، از وی یک دیپلمات کارکشته و بی‌نظیر ساخت که شگفتی سیاستمداران برجسته جهان را برانگیخت.

آل‌هاشم گفت: از وزیر خارجه به عنوان دیده‌بان حفاظت از منافع ملی و امنیت ملی در عرصه دیپلماسی ضمن تشکر از تلاش‌های‌شان در چند سال اخیر توقع می‌رود با هوشمندی و کیاست بیشتر با مسائل مواجه شود. زیرا در همه دنیا "میدان" و "دیپلماسی" دو بال امنیت ملی هر کشور محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: موضع‌گیری‌های اعلامی، نباید به دوگانه‌های کاذب "معیشت و مقاومت " و مذاکره و عدم مذاکره" دامن بزند. زیرا هدف اصلی طراحان سناریوی انتشار فایل صوتی برجسته‌سازی همین دوگانه‌هاست.

امام جمعه تبریز گفت: در حالی که کشور عزیزمان ایران در سخت‌ترین شرایط اقتصادی است و مردم صبور ایران شرایط دشوار معیشتی را می‌گذرانند که بخش عمده‌ای از آن حاصل تحریم‌های ظالمانه و البته بی‌تدبیری هاست؛ انتشار یک فایل محرمانه نشانیِ انحرافی برای انحراف افکار عمومی از توجه به معضلات اصلی مملکت و دامن زدن به مسائل فرعی است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور مطلوب؛ مومن، جهادگر و انقلابی، معتدل در اقتصاد و تبلیغات انتخاباتی، امیدوار به آینده، دشمن‌شناس، مقاوم و استکبارستیز، تخصص و کاردان، با تقوا و پاک دست، صادق، متوکل به‌ خدا، معتقد به اقتصاد مقاومتی، عدالت‌خواه، قوی و توانمند، امانت‌دار، مردمی و طرفدار محرومان، ولایتمدار، حامی مظلومان و مستضعفان عالم، دلسوز دین و مستضعفین، ترجیح‌دهنده منافع عمومی، منصف، جوان انقلابی و جوان‌گرا، خدا ترس و اهل استقامت، دغدغه‌مند امور معنوی و فرهنگی است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: حضور گسترده مردم فلسطین که عمده آنها نوجوان و جوان بودند، صهیونیست‌ها و حامیان آنها را به‌ شدت نگران کرده است و همه درباره شروع یک انتفاضه جدید در سرزمین‌هاى اشغالى هشدار داده‌اند، انتفاضه‌اى که به نظر مى‌رسد که هم‌اکنون نیز آغاز شده است.

آل‌هاشم در ادامه به لیالی قدر اشاره کرد و اظهار داشت: مومنین با ادعیه و مناجات و شب زنده‌داری لیالی قدر را قدر بدانند و با تامل و تفکر به حسابرسی اعمال خود برسند و با توبه و تضرع به درگاه الهی مشمول عفو و رحمت خداوند متعال قرار بگیرند.

وی متذکر شد:  یکی از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان که معنویت این ایام را بیشتر می‌کند، وجود لیالی مبارک قدر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: امروزه درست است که سرمایه‌گذاران برای توسعه اقتصاد کشور زحمت می‌کشند و نقش آنها ستودنی است، اما کسی که به این سرمایه‌گذاری بها و به تولید رونق می‌دهد کارگران هستند. 

وی افزود: معلم در آموزش و پرورش رکن اصلی در توسعه اجتماعی و فرهنگی قلمداد می‌شود و به‌ منزله قدرتمندترین ابزار شکل‌دهی آینده محسوب می‌شود.

آل‌هاشم اضافه کرد: مطبوعات و رسانه‌ها می توانند در راستای عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب و امیدبخشی به جامعه قدم‌های بسیاری بردارند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول