اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دولت از واحدهای صنفی حمایت نمی‌کند/محدودیت کرونایی، شامل حال فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز باشد

رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی گفت: بهترین و موثرترین همکاری با مصوبات ستاد ملی کرونا را بدون شک اصناف، انجام داده اند اما مطالبه اصلی بدنه اصناف این است که چرا حمایتی از واحدهای صنفی صورت نمی‌گیرد.

دولت از واحدهای صنفی حمایت نمی‌کند/محدودیت کرونایی، شامل حال فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز باشد

مهدی امیدوار در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه کسبه خراسان شمالی در بدترین شرایط اقتصادی و در بهترین ساعت کسب و کار خود با اعتماد به بدنه اتاق‌ها و اتحادیه‌ها، دستورات ستاد ملی کرونا را اجرا کرده است، اظهار کرد: اصناف خراسان شمالی با ۹۳ درصد رعایت اجرای این طرح و تعطیلی واحدهای صنفی خود در راس ساعت مقرر در رتبه دومین استان برتر کشور قرار گرفتند. 

وی گفت: متاسفانه با بی تدبیری بعضی از مدیران، موج چهارم خطرناکتر از موج های قبلی شروع شد و باز قشر اصناف اولین قربانی اجرای محدودیت ها شدند و از این جهت کمترین خواسته کسبه و فعالان صنفی این هست که جنبه دیگر سیاست های ستاد ملی کرونا که بر بعد حمایتی دلالت دارد و شامل تعهدات حمایتی دولتی ها هم می شود، جنبه عملیاتی پیدا کرده و همگام با آن، بسته حمایت‌های دولتی ها از اصناف در این شرایط ویژه شامل حال اصناف شود.

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی تصریح کرد: دولت عزم جدی و لازم را اعمال نماید و برنامه‌ریزی‌های دقیقی در خصوص تخفیف بیمه های تامین اجتماعی، تسهیلات کم بهره و سریع الوصول، وضعیت چک های معوق، معافیت مالیاتی و بسته حمایتی دقیقی با قابلیت اجرای سریع، توسط دولت تدارک و اجرایی شود.

امیدوار در ادامه بیان کرد: چگونه ممکن است آرایشگری که خرج امرار معاش روزانه خود را با قیچی زدن تامین می‌کند بسته باشد ولی فروشگاه زنجیره‌ای با صف‌های طولانی و تراکم جمعیت فعالیت کند.

وی گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به بهانه‌های تخفیف، روزانه ۲٠٠ نفر در محل کسب خود جمع می‌کنند، حال سوال این است که چه کسی مسئولیت نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی این واحدها را بر عهده دارد؟

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی افزود: بعضی از ادارات خدمات رسان و بانک ها و حتی دفاتر پیشخوان فعالیتشان با صف های طولانی همراه بوده که روند افزایش این بیماری را گسترش داده و نظارتی هم بر آنها صورت نمی‌گیرد. 

امیدوار در ادامه تصریح کرد: بسیاری از کسبه‌ استان در خصوص دریافت تسهیلات که مصوبه ستاد کرونا بود گلایه‌مند هستند و بسیاری از واحدهای صنفی این گلایه را دارند که تنها مصوبات ستاد کرونا در خصوص تعطیلی واحدهای صنفی رعایت می‌شود.

 رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی در پایان با بیان اینکه باید سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان همچون اتاق اصناف و واحدهای صنفی پای کار دستورات ستاد کرونا باشند افزود: بازار دیگر کشش تعطیلی های بی ثمر را ندارد و در این چند هفته نیز با تعطیلی کسبه بازار خلوت نشده و شیوع بیماری کنترل نشد، چون در این چرخه فقط اصناف رعایت می‌کنند و با این اوضاع جز نابودی کسب و کار و ایجاد مشکلات اقتصادی کار دیگری نخواهد شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول