اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت توجه به رعایت حقوق کارگران / باید مکتب حاج قاسم در کل دنیا نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: پایداری و تحرک واحدهای تولیدی با هدایت کارفرمایان، مرهون تلاش‌های کارگران است.

ضرورت توجه به رعایت حقوق کارگران /  باید مکتب حاج قاسم در کل دنیا نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر و نمایندگان تشکل‌های کارگری استان به مناسبت هفته کارگر اظهار داشت: نقش کارگران و جوانان در عرصه‌های مختلف و حفاظت از کیان نظام اسلامی در عرصه‌های کار و تلاش، علمی، ورزشی و هسته‌ای بی‌بدیل است.

وی، توجه به رعایت حقوق کارگران را یکی از مسئله‌های مهم و ضروری در جامعه دانست و گفت: مسئله  حقوق یکی از موضوعات مهم در تامین زیرساخت‌های نظام اجتماعی است و باید اصول و قواعد آن همواره مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دین اسلام به دلیل اینکه یک نظام و برنامه الهی در زندگی انسان تنظیم کرده است اهمیت  فراوانی به حل مشکلات کارگر و ارزش فراوانی برای کار قائل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان به اهمیت ارتباط بین کارگر و کارفرما اشاره کرد و افزود: کارگر و کارفرما دو عضو یک جامعه و شریک در روند تولید به حساب می‌آیند و ارتباط  بین این دو بر اصل برادری و تعاون استوار است.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه راه و روش و سلوک و شخصیت  سردار شهید قاسم سلیمانی همواره در جامعه و در بین جوانان باید به یک الگوی همیشگی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: حاج قاسم با تمام وجود برای صیانت از اسلام و مبانی دینی و اعتقادی جان خود را تقدیم اسلام کرد و باید مکتب حاج قاسم در کل دنیا نهادینه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار یکی از مولفه‌های پشتیبانی از تولید را صیانت از سرمایه‌های انسانی و رشد فضای امید برای نخبگان صنعتی و تولیدی دانست.

حسین فتحی یادآور شد: با همت و تلاش جمعی کارگران و کارفرمایان با وجود محدودیت‌ها کمترین میزان تعدیل نیروی کار و بیشترین میزان اشتغال را در سال ۹۹ در استان داشتیم.

فرمانده بسیج کارگری سپاه عاشورا هم در این دیدار از ایجاد قرار گاه استانی جهش تولید و رفع موانع تولید در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: عارضه‌یابی و رفع موانع تولید و اجرای طرح شهید برونسی برای راستای حمایت از کالای ایرانی در استان در حال اجراست.

دباغی افزود: ۲۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان امسال در قالب برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته کارگر در استان توزیع شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول