اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کارگاه‌های صنایع دستی در زنجان تعطیل نشده‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا، هیچ کارگاه صنایع دستی در زنجان تعطیل نشده است.

کارگاه‌های صنایع دستی در زنجان تعطیل نشده‌اند

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از اواخر سال گذشته طرحی از سوی وزارت میراث فرهنگی به استان‌ها ابلاغ شد که طبق آن به هنرمندان صنعتگر در هر استان کمک‌های مالی بلاعوض اعطا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: برای اجرای این طرح در استان اقدام به شناسایی هنرمندان صنعتگر شهری و روستایی کردیم که به علت شیوع کرونا و بسته شدن بازار از نظر مالی وضعیت مناسبی نداشتند.

وی گفت: تعداد زیادی از کارگاه‌های صنایع دستی استان از یکی دو ماه قبل از پایان سال گذشته، مواد اولیه بسیاری خریداری کردند تا برای نمایشگاه‌های نوروزی تولید داشته باشند و آن را عرضه کنند که با شیوع بیماری کرونا مواد اولیه و محصولاتشان در کارگاه‌ها مانده است.

 ارجمند افزود: درحال برآورد میزان خسارت وارده شده به این کارگاه‌ها هستیم تا با ارسال آن به وزارتخانه اعتباری برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به این کارگاه‌ها بگیریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: اجرای این طرح را با شناسایی دیگر هنرمندان استان در سال‌جاری ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا ۵۴۷ پرونده مربوط به حوزه صنایع‌دستی در زنجان فعال بوه است، تصریح کرد: این اقدامات در راستای حمایت از صنایع دستی انجام شده است.

ارجمند از فعالیت 6 هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی در زنجان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بازارچه صنایع دستی تعطیل شده، بنابراین هنرمندان استان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اصناف و صنایع، مجوز شروع فعالیت خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رشته‌های صنایع دستی در زنجان تعطیل نیست، گفت: هیچ کارگاه صنایع دستی تعطیل نشده است و حتی فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی رونق هم داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: آنطور که رصد شده است میزان قیمت فروش صنایع دستی در این ایام نیز قابل قبول بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت هنرمندان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشد، اظهار کرد: صنعتگران باید از تجمع در محل کارگاه‌ها، بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها به صورت جدی پرهیز کنند. 

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول