اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ورزشکار معلول و دغدغه هزینه‌های هنگفت حضور در مسابقات جهانی

یک ورزشکار معلول گفت: هزینه‌های ورزش ما بسیار سرسام آور است به نحوی که برای حضور در مسابقات اسلوونی و کسب سهمیه پارالمپیک حداقل باید ۲۵۰۰ یورو هزینه کنم، رقمی که بیش از توان من می‌باشد.

ورزشکار معلول و دغدغه هزینه‌های هنگفت حضور در مسابقات جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معلولیت محدودیت نیست شاید در ابتدا شعاری جذاب به نظر برسد اما هستند کسانی که به این شعار جامه عمل پوشانیده اند، افرادی که با عزم و اراده ای قوی توانسته اند از معلولیت پلی برای رسیدن به موفقیت و افتخارات گوناگون در عرصه های مختلف بسازند.

در روزگاری که بخش عظیمی از جوانان و جمعیت یک کشور با برخورداری از سلامت جسمانی و توانایی لازم در سستی و کرختی به سر می برند، هستند افرادی در همین استان فارس که با وجود معلولیت های متفاوت از پا ننشسته و برای رسیدن به آرزوها و آمال خود شبانه روزی تلاش می کنند.

امیرحسین حسینی پور، جوانی ۲۰ ساله از دیار فارس و شهر گل و بلبل، شیراز است که با وجود معلولیت مادرزادی خود توانسته با این سن کم، افتخارات بسیاری را نه تنها برای شهر و استان خود، بلکه برای کشور با تلاش، عزم راسخ و پشتکار خود به ارمغان بیاورد.

به گفته وی، ورزش را برای روحیه گرفتن و تقویت خود در ابعاد مختلف از دوران کودکی برگزیده و در ابتدای کار فوتبال معلولین را دنبال می کرده که طی مشورتی با یکی از ملی پوشان فوتبال معلولین، به ورزش تنیس روی میز روی آورده است، ورزشی که برایش خوش‌یمن بوده و طی شش سال فعالیت حرفه ای در این رشته، سه سال است که عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان می باشد و افتخارات بسیاری نظیر سوم انفرادی و تیمی در مسابقات آسیایی، مقام اول بزرگسالان اپن جهانی اردن و رنکینگ هفتم جوانان دنیا و ۳۳ بزرگسالان جهان را برای خود و کشور رقم زده است.

بنا به گفته خودش، دارای معلولیت فلج مغزی یا سی پی متوسط مادرزادی می باشد. فلج مغزی گروهی از اختلالات حرکتی دائم غیرپیشرونده هستند که به دلیل ناهنجاری ‌های مادرزادی و یا آسیب ‌های وارده بر مغز در مراحل اولیه تکامل یا در حین زایمان ایجاد می ‌گردند. تعدادی از این گروه بیماران فقط نقص حرکتی دارند و اختلال دیگری ندارند ولی در سایر بیماران علائم احتمالی دیگری شامل مشکلات یادگیری، شنیدن، دیدن و تشنج نیز دیده می شود.

حسینی پور در گفت و گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: شاید به زبان ساده باشد اما برای رسیدن به جایگاهی که اکنون به لطف خدا کسب کرده ام، بسیار تلاش کرده، زحمت کشیده و شبانه روزی تمرین کرده ام.

وی با بیان اینکه بازی های معلولین کلاس بندی می باشد بدین صورت که هر فرد بنا به معلولیت و میزان آن در یک گروه خاص قرار گرفته و با افرادی که از حیث معلولیت شبیه وی هستند، به رقابت می پردازد، بیان کرد: کلاس من در رشته پینگ پنگ هشت می باشد یعنی در گروه کسانی که معلولیت متوسط دارند، قرار می گیرم.

این چهره ورزشی در خصوص انتخابش برای عضویت در تیم ملی گفت: سال ۹۵ درست یک ماه قبل از مسابقات انتخابی تیم ملی با وجود زحمات و تمرینات بسیار، مصدوم شدم و نتوانستم به مسابقات ابتدایی انتخابی تیم ملی بروم.

وی ادامه داد: درحالی که بسیار ناراحت و دل‌شکسته بودم اما ناامید نشدم، به تمرین و تلاش خود ادامه دادم و یک سال به صورت مداوم تمرین کردم، هر چند می دانستم ممکن است برای انتخابی تیم ملی دعوت نشوم اما به لطف خدا مسئولین فدراسیون تلاش و سطح کار مرا دیده و توانستم در مسابقات انتخابی تیم ملی در سال ۹۶ حاضر شوم.

حسینی پور با اشاره به اینکه باید در مسابقات در کلاس هشت قرار می گرفت اما او را در کلاس ۹ گذاشته بودند، بیان کرد: کلاس ۹ برای کسانی هستند که از نظر سلامت جسمانی در وضعیت بهتری قرار دارند اما به لطف خدا توانستم در آنجا دو بار مقام اول را کسب کرده و به عضویت تیم ملی جوانان ایران دربیایم، اتفاقی نادر که موجب حیرت همگان شد.

وی پیرامون کسب مقام جهانی نیز توضیح داد: در سال ۲۰۱۸ در مسابقات جهانی اپن جاکارتا حاضر شدم و با وجود تلاش و زحمات بسیار اما مقامی کسب نکردم که این سبب شد تا با تلاش بیشتر و انگیزه بالاتر تمرینات خود را ادامه دهم و حتی سه ماهه به تنهایی در تهران با اجاره خوابگاه از فدراسیون به تمرین پرداختم تا بتوانم خودی در بزرگسالان دنیا نشان دهم.

این چهره ورزشی اضافه کرد: سال ۲۰۱۹ نیز برای مسابقات جهانی اپن اردن حاضر شدم که به لطف خدا، با از پیش برداشتن حریفانی از کشورهای اروپایی و آسیایی در نیمه نهایی و فینال رنکینگ های ۹ و ۱۲ جهانی بزرگسالان را برده و مقام اول دنیا را کسب نمایم.

وی با گلایه از هزینه های سرسام آور ورزش حرفه ای و عدم حمایت از سوی هیچ نهادی گفت: هزینه تمرین، وسایل و مربی به علاوه هزینه های مسابقات اپن جهانی را باید هر فرد از جیب خودش هزینه کند که رقم های سنگینی می شود.

این مدال آور جهانی در خصوص گرفتن اسپانسر بیان کرد: به دلیل اینکه مسابقات ما از تلویزیون کشورمان پخش زنده ندارد، یافتن اسپانسر کار بسیار سختی است و کمتر کسی زیر بار آن می رود.

وی پیرامون کمک های مالی و هزینه کرد از سوی فدراسیون نیز گفت: فدراسیون در غالب کمیته ملی پارا المپیک تنها برای مسابقات پارا آسیایی و پارالمپیک در زمینه هزینه ها کمک می کند و برای سایر مسابقات باید هر فرد، از جیب خود هزینه کند.

حسینی پور با بیان اینکه هزینه های ورزش حرفه ای خود را پدرش می پردازد، تصریح کرد: فرد معلول باید چندین برابر یک فرد سالم تمرین کرده و زمان بگذارد پس با وجودی که علاقمند به کار هستم تا بتوانم خودم بخشی از هزینه هایم را تامین کنم اما وقتی برای کار دیگر نمی ماند پس باید تصمیم گرفت یا کار یا ورزش حرفه ای، یکی را باید انتخاب کرد که من درحال حاضر ورزش حرفه ای را انتخاب کرده ام.

وی جزء مددجویان بهزیستی نیز می باشد که در این خصوص گفت: جمعیت بسیاری تحت پوشش بهزیستی هستند و برای آنها امکاناتی در سطح شهرها فراهم کرده همچنین از مراکز توانبخشی و فیزیوتراپی آن نیز می توانیم استفاده کنیم.

این ورزشکار خطاب به مسئولین با بیان اینکه نگاه ویژه و حرفه ای‌تری به ورزش معلولین داشته و حمایت های لازم را صورت دهند، متذکر شد: در مسابقات جهانی می بینیم کسانی که از نظر توان و مهارت و حتی رنکینگ پایین تر از ما هستند، امکانات و رفاهیات بیشتری را برایشان تامین کرده اند که در این راستا حداقل درخواست ما این است که هزینه های تمرین و مسابقات را دولت و ورزش و جوانان متقبل شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول