اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کرونا به شغل ۲۳ هزار کرمانی آسیب زد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سال گذشته سامانه‌ای راه‌اندازی شد تا افرادی که از کرونا آسیب دیدند در آن ثبت‌نام کنند و ۲۵ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند و در نهایت ۲۳ هزار نفر مورد تایید قرار گرفتند.

کرونا به شغل ۲۳ هزار کرمانی آسیب زد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا اسماعیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی کارگر اظهار داشت: کرمان یک استان تولیدی و سرآمد محصولات دنیا است که این مهم با تلاش و کوشش کارگران در استان فراهم می‌شود.

وی از کارگرانی قدردانی کرد که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با کمترین توقع در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیان داشت: شهدای کارگری یک ششم جمعیت شهدای استان کرمان را تشکیل می‌دهند که نشان‌دهنده حضور باشکوه کارگران در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: در دوران سازندگی و بعد از دفاع مقدس و همچنین در تحریم نیز کارگران در حوزه تولید و اقتصاد نقش کلیدی داشتند و بیش ۵۳ هزار واحد کارگری در سطح استان با ۳۴۰هزار بیمه‌شده اجباری  در استان کرمان فعال هستند.

اسماعیلی یادآور شد: ۴۸۰ هزار کارگر بیمه‌شده تامین اجتماعی  در کرمان مشغول به کار هستند که طی ۴۰ سال گذشته رشد قابل توجهی داشته‌ایم و امیدواریم در جنوب استان کرمان بتوانیم همانند شمال پوشش بیمه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از بیمه بیکاری در استان کرمان استفاده می‌کنند، بیان داشت: ۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است و به‌دنبال تشکیل کمیته نظارت برای بررسی وضعیت تسهیلات اشتغال روستایی در استان هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ابراز کرد: نقش کارگران را در تولید موثر می‌دانیم و اگر نباشند، تولید لنگ می‌ماند بنابراین به دنبال حضور کارگران در تولید هستیم.

اسماعیلی همچنین بهره‌وری نیروی کار را امری مهم خواند و از همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این راستا خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان داشت: قوانین دست‌و‌پاگیر مربوط به حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ازجمله موانع کسب و کار است و مسائل فرهنگی از دیگر موانع در این حوزه به‌شمارمی‌رود.

اسماعیلی اضافه کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌دنبال اصل سه‌جانبه‌گرایی کارگر، کارفرما و تولید هستیم بنابراین توسعه تشکل‌های کارگری - کارفرمایی در دستور کار قرار گرفت تا توسعه گفتمان کارگر، کارفرما و دولت را داشته باشیم.

وی با اشاره به پرداخت ۵۸۰ میلیارد تومان وام روستایی در بخش اشتغال استان کرمان عنوان کرد: امیدواریم وام‌ها کمترین خطا را داشته باشند و فردی که یک میلیارد تومان وام دریافت کرده است باید برای حداقل ۶ نفر ایجاد اشتغال کند.

اسماعیلی تصریح کرد: تعیین حداقل مزد در شورای عالی کار صورت می‌گیرد که ۴۰ درصد افزایش مزد در اسفند ماه سال گذشته داشته‌ایم و سال گذشته سامانه‌ای راه‌اندازی شد تا افرادی که از کرونا آسیب دیدند در آن ثبت‌نام کنند و ۲۵ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند و در نهایت ۲۳ هزار نفر مورد تایید قرار گرفتند.

وی افزود:  ۴ هزار و ۸۰۰ نفر نتوانستند، بیمه را پرداخت کنند و سرکار نرفتند و از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، اما آسیب چندانی بعد از دوره پرداخت به بیمه‌شدگان وارد نشد و افزایش تعداد بیمه‌شدگان را طی سال گذشته داشتیم اما نمی‌توانیم منکر شویم که واحدهای خدماتی و اصناف ما مشکل پیدا کردند.

اسماعیلی ادامه داد: حس انسان‌دوستانه در بین کارفرمایان ما بوده است و ضمن اینکه دچار مشکل بودند، نگذاشتند، مشکل کرونا گریبان کارگران را بگیرد.

وی اظهار داشت: ۸۵ تعاونی بانوان طی دو سال گذشته در استان کرمان تشکیل شده است، اما اشتغال زنان به نسبت اشتغال به آقایان کمتر است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول