اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لزوم رصد مراجع نظارتی دادگستری بر عملکرد مؤسسات داوری

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مراجع نظارتی دادگستری استان بر عملکرد مؤسسات داوری اشراف و رصد دقیق و جامعی داشته باشند.

لزوم رصد مراجع نظارتی دادگستری بر عملکرد مؤسسات داوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی دادگستری کل استان با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: کارگروه‌های پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی در تمامی حوزه‌های قضایی استان توسط روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها با هماهنگی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی، امور مربوط به انتخابات آتی را رصد کنند و با برگزاری جلسات منظم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در هر حوزه، از جمله استفاده از نظرات و تجربیات ائمه جمعه مصوبات لازم‌الاجرایی داشته باشند تا از این طریق از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی جلوگیری شود و یا به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: اهتمام ویژه به استفاده حداکثری از دادرسی الکترونیک و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در تمامی دادگستری‌ها و زندان‌های استان در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا در دستور کار قرار گیرد و مشکلات مربوطه برطرف شود تا شاهد افزایش رضایت‌مندی مردم و ارتقا جایگاه دادگستری استان در این زمینه باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در خصوص افزایش آمار جرم سرقت در فروردین‌ماه گذشته در استان گفت: علل افزایش این جرم باید در کارگروه‌های تخصصی متشکل از قضات، فرماندهان ناجا و نمایندگان اصناف بررسی و پس از احصاء آنان، راهکارهای جدید به‌منظور پیشگیری و مقابله با وقوع جرم سرقت اتخاذ و عملیاتی شود تا ان‌شاءالله نتایج مطلوب حاصل شود.

موسوی در خصوص ساماندهی وضعیت مؤسسات داوری اظهار داشت: به جهت افزایش کیفیت آراء صادره توسط این مؤسسات و جلوگیری از تضییع حق مردم، نظارت‌ها بر این مؤسسات می‌بایست تشدید شود و مراجع نظارتی دادگستری استان بر عملکرد مؤسسات داوری اشراف و رصد دقیق و جامعی داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول