اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«کاهن معبد جینجا» ۲۰ هزارتایی شد

سفرنامه ژاپن وحید یامین‌پوربا استقبال گرم مخاطبان به چاپ بیستم رسید.

«کاهن معبد جینجا» ۲۰ هزارتایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، «کاهن معبد جینجا» آخرین اثر منتشرشده از وحید ‌یامین‌پور در کمتر از پنج‌ماه به چاپ بیستم رسید. 

این اثر که ابتدای زمستان سال گذشته روانه بازار شد، با استقبال مخاطبان مواجه شده و به پرفروش‌ترین کتاب‌ انتشارات امیرکبیر در سال گذشته و در نمایشگاه مجازی کتاب تهران بدل شد. این کتاب، شرحی کوتاه از سفر وحید یامین‌پور به سرزمین سامورایی‌ها در سال ۱۳۹۵ است. در این سفر یامین‌پور به دعوت دولت ژاپن به همراه جمعی از هنرمندان، فعالان فرهنگی، ایثارگران و... برای بازدید از موزه صلح ژاپن به مناسبت سالگرد بمباران هیروشیما و ناکازاکی به ژاپن سفر می‌کند. در جریان این سفر اما نویسنده با پیچیدگی‌های فرهنگی، سرعت بالای زندگی در ژاپن، غذاهای عجیب و غریب، مکان‌هایی شگفت‌انگیز و گاه مرموز مواجه می‌شود که همه آن‌ها را با بیانی گاه طنزآمیز برای مخاطب بازگو می‌کند تا از این دریچه خوانندگان «کاهن معبد جینجا» نیز با آنچه که او تجربه در این سفر تجربه کرده است همراه شوند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بعضی از رفقا به طنز افتاده‌اند که دیگر از این سوال‌های سخت نپرسید، نکند این هیباکوشای ۹۰ ساله که تشعشعات بمب اتمی را تاب آورده به خاطر سوال‌های ما آسیب ببیند. هیباکوشا ادامه می‌دهد: ما بمب اتم را دوست داریم چون این بمب اتم بود که به جنگ خاتمه داد! نمی‌دانم دقیقا چه چیزی باعث شد هیباکوشا لحنش را عوض کند و چنین اعترافی بکند! انگار او با این جمله احساس و درک اصلی مردمش را بازگو می‌‎کند!»

کاهن معبد جینجا در ۲۱۲ صفحه به قلم وحید یامین‌پور و قیمت ۳۵ هزار تومان به سعی انتشارات امیرکبیر راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول