اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سالمندان بالای ۸۰ سال برای دریافت واکسن کرونا به مراکز بهداشتی محل زندگی مراجعه کنند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خانواده‌هایی که گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال دارند، یکی از اعضای خانواده با در دست داشتن کارت ملی به نزدیکترین پایگاه سلامت محل زندگی جهت ثبت در سامانه سلامت مراجعه کنند.

سالمندان بالای ۸۰ سال برای دریافت واکسن کرونا به مراکز بهداشتی محل زندگی مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک یاسر قربانی اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال در استان مرکزی و با تمام سرعت و دقت در حال انجام است.

وی افزود: برخی از افراد مشخصاتشان در سامانه سلامت ثبت نشده است و پرونده سلامت در مراکز بهداشتی در شهر و روستا ندارند و این امر موجب می‌شود واکسیناسیون این افراد علی‌الخصوص گروه‌های سنی سالمند دیرتر از موعد مقرر انجام شود که حتی یک روز تعویق یعنی یک روز بیشتر تهدید سلامتی.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکید کرد: در حال حاضر از سوی مرکز بهداشت شهرستان اراک و در شهرستان‌ها از طریق شبکه‌های بهداشت و درمان با گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال تماس گرفته شده و افرادی که هنوز جهت دریافت واکسن مراجعه نکردند، می‌تواند در روزهای آتی به محل تلقیح واکسن مراجعه نمایند.

قربانی در خصوص پاسخ به این سؤال «افرادی که هنوز با آنها تماس گرفته نشده، چه اقدامی انجام دهند» گفت: عدم تماس همکاران به معنی فقدان ثبت این افراد در سامانه سلامت می‌باشد، بدین منظور خانواده‌هایی که گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال دارند و مشخصاتشان در سامانه سلامت ثبت نشده است، یکی از اعضای خانواده با در دست داشتن کارت ملی فرد سالمند به نزدیکترین پایگاه سلامت محل زندگی مراجعه نموده و به ثبت در سامانه سلامت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: افراد بالای ۸۰ سال در اراک، بعد از ثبت مشخصات در سامانه بلافاصله می‌توانند به محل واکسیناسیون در سالن شهید ساکی در ساختمان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و در شهرستان نیز به محل واکسیناسیونی که در نظر گرفته شده است، مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول