اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بازدید هوایی نمایندگان از حوضه زاینده‌رود و کارون/ گزارش سفر در جلسه با وزرا بررسی می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیئتی سه‌نفره در هفته قبل از نمایندگان استان برای کسب آگاهی بیشتر از وضع موجود بازدید هوایی از حاشیه زاینده‌رود و سرچشمه‌های آن داشتند و پیگیری‌های ما در سطح ملی برای رفع دغدغه آب استان ادامه دارد.

بازدید هوایی نمایندگان از حوضه زاینده‌رود و کارون/ گزارش سفر در جلسه با وزرا بررسی می‌شود

عباس مقتدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در هفته گذشته روزهای پرکاری در رسیدگی جدی‌تر به مسأله زاینده‌رود داشتیم و نمایندگان مجلس با مقامات عالی کشور و مسؤولانی که می‌توانستند به نحوی به حل مشکلات زاینده‌رود کمک کنند جلساتی برگزار کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در هفته پیش رو هم این جلسات با وزیران مربوطه ادامه می‌یابد به همین دلیل تیمی متشکل از سه‌نفره از نمایندگان استان در مجلس شامل بنده، حجت‌الاسلام میرزایی و حجت‌الاسلام نقدعلی از سطح زیر کشت، سرچشمه‌ها و دو حوضه آبریز زاینده‌رود و کارون به‌صورت هوایی بازدید کردند.

 

وی هدف از این سفر کاری را کسب آگاهی عمیق‌تر از مباحث مربوط به زاینده‌رود و گره‌های ایجاد شده در مسیر رودخانه دانست و ادامه داد: در طی بازدید مشاهده شد که سطح زیادی در استان اصفهان و استان هم‌جوار زیر کشت قرار دارد ولی بعید است که آب کافی برای این میزان کشت بتواند تأمین شود و اگر تدبیر مناسب و حمایت کافی از کشاورزان صورت نگیرد خسارات زیادی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: استان اصفهان که می‌تواند برای کشور خلق ثروت بکند اکنون در زمینه کشاورزی و دام با نقیصه‌های زیادی رو به رو شده و برای پیگیری موضوع امروز جلسه‌ای در تهران با حضور استاندار اصفهان برگزار می‌شود و مقامات استانی در سطح ملی برای رفع این مسأله تلاش می‌کنند.

 

مقتدایی در پایان در مورد پروژه‌های انتقال آب به استان اصفهان هم توضیح داد: بررسی پروژه‌های انتقال آب در دستور کار این سفر نبود و آبراه‌ها و سرچشمه‌ها و مناطق زیر کشت که باید در میان‌مدت و بلندمدت مورد توجه قرار گیرند مورد بازدید قرار گرفتند که گزارش این سفر در اولین جلسه مجمع نمایندگان استان قرائت خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۲/ص۱۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول