اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تلفات انفجار در شرق افغانستان به 21 کشته و 91 زخمی رسید

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد در انفجار ولایت لوگر 21 نفر کشته و 91 تن دیگر زخمی شدند.

تلفات انفجار در شرق افغانستان به 21 کشته و 91 زخمی رسید

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد حوالی ساعت ۷:۰۰ شب گذشته (جمعه، ۱۰ اردیبهشت) انفجاری در حوزه‌ اول شهر پل‌علم، مرکز ولایت لوگر به‌وقوع پیوست.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری‌شده در منطقه‌ای که خانه‌های مسکونی و بیمارستان در آن قرار دارد، منفجر شده است.

به گفته آرین، در نتیجه‌ این انفجار به غیرنظامیان تلفات جانی و مالی وارد شده است. وی افزود که ۲۱ کشته و ۹۱ زخمی از محل انفجار به بیمارستان منتقل شده‌اند.

آرین این انفجار را کار طالبان دانست و گفت که در نتیجه‌ آن سقف خانه‌های مسکونی روی مردم فروریخته و بیمارستان مرکز لوگر نیز تخریب شده است.

به‌گفته‌ او، نیروهای امنیتی برای کنترل وضعیت و رسیدگی به زخمی‌ها و همچنین بیرون کشیدن افراد از زیر آوار در محل رویداد حضور دارند و تا کنون دو نفر را از زیر آوار زنده بیرون کشیده‌اند.

در همین حال، حسیب‌الله استانکزی، رییس شورای ولایتی لوگر نیز گفت که در این انفجار سربازان پلیس که سه هفته در انتظار بالگرد برای انتقال به شهرستان ازره بودند، هدف قرار گرفته‌اند.

فرد یا گروهی تاکنون مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است، اما در ولایت ناامن لوگر در جنوب کابل اعضای طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.

 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول