اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تشکیل قرارگاه جهادی حاج قاسم سلیمانی در همان دقایق اولیه زلزله سی‌سخت

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان این‌که در همان دقایق اولیه زلزله سی‌سخت قرارگاه جهادی حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد از ساخت 200 باب منزل در مناطق زلزله زده سی‌سخت خبر داد.

تشکیل قرارگاه جهادی حاج قاسم سلیمانی در همان دقایق اولیه زلزله سی‌سخت

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، نشست خبری اصحاب رسانه با رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور سردار زهرایی و با حضور ستوده نیا فرمانده سپاه ناحیه دنا در سی سخت برگزار گردید.

سردار زهرایی گفت: داستان زلزله سی‌سخت برای سپاه برنامه جدیدی نیست، چرا که سپاه از اوایل انقلاب در حوادث مختلف در کنار مردم بوده است،از زلزله بم،رودبار،سیل پل دختر گرفته تا زلزله سی سخت که در همه این بحران ها سربلند بوده است.

زهرایی گفت:در بحث زلزله و سیل سپاه به یک مدلی رسیده است که می تواند موثر واقع شود و مردم را در شرایط بحرانی یاری کند، وقتی صحبت از قرارگاه می شود یعنی حل مسأله در محل وقوع حادثه، یعنی مشارکت مستقیم با مردم، یعنی ریاست تعطیل، یعنی قوانین اداری و خود سری تعطیل، یعنی عدالت،قرارگاه یعنی انجام کار وبه سرانجام رساندن کار.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: بعضی جاها عمق فاجعه آن چنان زیاد است که تمامی استان‌ها الزام به کمک هستند و باید بیایند و در محل حادثه مستقر شوند ولی در بعضی نقاط عمق فاجعه کمتر است و نیاز به حضور کل استانها نیست که نمونه بارز آن زلزله  شهر سی سخت بود که قرارگاه حاج قاسم تشکیل شد و در تمامی زمینه‌ها از آوار برداری گرفته تا بارگیری وسایل منازل، سمپاشی باغات کشاورزی،لایه روبی جداول کشاورزی ، خدمات پزشکی و اسکان موقت که با تهیه ۳۰۰ کانکس از سوی فرمانده کل سپاه سردار سرلشکر سلامی تهیه و در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت.

سردار زهرایی گفت: با وجود درخواست های مکرر برای حضور گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به زلزله زدگان ما فقط در حدود ۱۳۰ گروه جهادی را مجوز ورود دادیم چرا که اگر غیر از این بود هماهنگی نیروهای جهادی در سطح شهر با مشکل مواجهه می‌شد.

وی گفت:در شهر سی سخت در حدود ۲۰۰ واحد مسکونی با مقررات ملی ساختمان به صورت تخصصی در شهر سی سخت ساخته خواهد شد که قرار است در مهر ماه تحویل مردم زلزله‌زده شود که استان تهران ۱۰واحد، قم۵۰ واحد خوزستان و اصفهان هم به همین منوال  ساخت این ۲۰۰واحد را بر عهده  خواهند داشت و بقیه استانها در بحث تهیه مصالح ولوازم ساختمانی مشارکت خواهند داشت.

زهرایی تصریح کرد: سپاه در ساخت این ۲۰۰ واحد آن چنان با نظم و مقرراتی عمل خواهد کرد که با نظارت ناظرین فنی و مهندسی خود بر ساخت و سازها باید به گونه ساخته شوند که اگر قرار شد در آینده زلزله ای رخ دهد و باعث ویرانی گردد حتی یک واحد از  این ۲۰۰ واحد هم دچار خسارت نشود.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول