اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اعلام آمادگی سازمان نظام پرستاری برای تسریع در واکسیناسیون عمومی کرونا

رئیس کل سازمان نظام پرستاری آمادگی این سازمان را برای تسریع در روند واکسیناسیون کرونا برای عموم مردم کشور اعلام کرد.

اعلام آمادگی سازمان نظام پرستاری برای تسریع در واکسیناسیون عمومی کرونا

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،محمد میرزابیگی،رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت:سازمان نظام پرستاری طی نامه‌های جداگانه‌ای به ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت و نیز تولید کنندگان واکسن در کشور؛ از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  و.....آمادگی خود را برای همکاری در فرآیند واکسیناسیون عمومی کرونا برای آحاد ملت ایران اعلام کرده است.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری با توجه  به احساس وظیفه ذاتی خود در قبال سلامتی یکایک مردم ایران ونیز  پتانسیل بالای 60 هزار نفر نیروهای کارآمد، تحصیلکرده و ماهر از جمله کادر پرستاری فعال، دانشجویان سالهای بالای  مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و نیز پرستاران  تازه بازنشسته  که درعرصه‌های غیر بیمارستانی مانند دانشکده‌ها، مراکز مراقبت درمنزل و.... حضور دارند؛ برای همکاری در روند واکسیناسیون  عمومی اعلام آمادگی می‌کند.

 رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: جامعه پرستاری کشور همان  طور که از زمان شروع همه گیری کرونا در ایران، در 14 ماه گذشته برای درمان، مراقبت و نجات بیماران و مبتلایان در خدمت مردم بوده است  و در این راه ده‌ها شهید وده ها هزار مبتلا تقدیم کرده است.

میرزا بیگی بیان داشت: اکنون نیز برای  سرعت دادن به پیشگیری وجلوگیری  از  پیشرفت این بیماری  در جامعه با واکسیناسیون سریع ؛ گسترده وضربتی ، در خدمت مردم عزیز است و این آمادگی را  به صورت کامل دارد که هر چقدر وبه هرتعداد  واکسن در کشور تولید یا وارد شود، بدون فوت وقت و به سرعت برای انجام واکسیناسیون به گروه های اولویت دار مورد نظر وزارت بهداشت، وحتی تمامی مردم واجدشرایط دریافت واکسن اقدام کند.

میرزابیگی افزود: شنیده‌ها حاکی از این است که در برخی مراکز واکسیناسیون کرونا، با اعلام حضور گروه های اولویت دار،  گاهی ازدحام جمعیت و صف تشکیل می شود. که خود این امر مضر وپروتکل شکنی است.

 وی گفت : سازمان نظام پرستاری با همراهی اعضای خود که همانا جامعه پرستاری است ؛ این آمادگی را دارد تا در هر زمان و مکانی که  ستاد ملی کرونا وزارت بهداشت یا تولید کنندگان واکسن  اعلام کنند؛ از جمله در مراکز دانشگاهی مانند محل دانشکده‌های پرستاری  ‌کلاسهای  درس که اکنون بخاطر کرونا آموزش حضوری تعطیل است  برای تزریق واکسن و تسریع در روند واکسیناسیون  عمومی همکاری کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: واکسیناسیون گسترده همگانی کار سنگینی است و وزارت بهداشت می تواند علاوه بر بضاعت خود از توان و ظرفیت بخش‌های دیگر نیز برای انجام این کار بزرگ استفاده کند. البته سیاستگذاری، تدوین پروتکل‌ها، تعیین اولویت‌ها و نظارت بر اجرای واکسیناسیون بر اساس سیاست‌های مدون به عهده  متولیان قانونی و وزارت بهداشت است، اما برای انجام کار  وعملیات تزریق واکسن می‌تواند از ظرفیت پرستاران کشور  به نمایندگی سازمان نظام پرستاری کشور به گونه‌ای استفاده کند که واکسن به محض تولید یا ورود به کشور  حتی یک روز و یا چند ساعت هم منتظر تزریق نماند.

وی افزود: با توجه به اینکه روند خرید واکسن از خارج در حال انجام است و به زودی واکسن های تولید داخل از جمله واکسن برکت، رازی ؛ فخرا  و....به نتیجه می رسند، از مسئولان می خواهیم به محض تامین یا تولید واکسن در کشور، زمان  طلایی را از دست ندهند. واکسن ها را در انبارها نگهداری نکنند و به سرعت برای تزریق واکسن به مردم و افراد واجد شرایط اقدام کنند تا هم واکسن ها در مسیر نگهداری دچار آسیب نشوند و هم روند واکسیناسیون در کشور سرعت بگیرد و جامعه  در موضوع کرونا که اکنون بحران‌های  روحی روانی برای بسیاری از خانواده ها ایجاد کرده ، مردم عزیز وصبورمان هر چه سریعتر به آرامش فکری و روانی   درباب سلامت خود برسند.


میرزابیگی ادامه داد: با توجه به این دغدغه ها و علاقه مندی  شدید جامعه پرستاری به سلامت مردم، وآرامش روحی روانی جامعه وملت عزیز ایران ؛ این آمادگی در جامعه پرستاری  به صورت کاملا عملیاتی وبا برنامه ای منسجم وجود دارد که با ظرفیت حداقل 60هزار نفر افراد  ماهر ؛ توانمند وتازه نفس ؛ که این تعداد  درعرصه های خارج از بیمارستان فعالند؛ برای تسریع در روند عملیات بزرگ وگسترده واکسیناسیون  عمومی به کمک  نظام سلامت و وزارت بهداشت بیایند و  پرستاران ایثارگر ومجاهد در این فرآیند یک بار دیگر افتخار آفرینی کنند.


رئیس سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: علاوه بر مراکزی که وزارت بهداشت در اختیار دارد، حدود 195 دانشکده پرستاری  دولتی وغیر دولتی و مکانهای مربوط به نظام پرستاری نیز در  سراسر کشور وجود دارند که می‌تواند در صورت نیاز با حضور اساتید و افراد ماهر و کارآزموده فضای مناسبی برای انجام واکسیناسیون در کشور باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول