اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

شرایط عجیب در اردوی بسکتبال با ویلچر

ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر کشورمان در اردوی اخیر خود از شرایط اسکان و خوابگاهی خود گلایه و شکایت زیادی دارند.

شرایط عجیب در اردوی بسکتبال با ویلچر

ایمان بگ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص برگزاری مرحله نخست اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در سال 1400، اظهار داشت: اردوی‌مان از 27 فروردین تا 10 اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد. 14 روز در اردو بودیم و کیفیت تمرینات بسیار ایده‌آل و در حد نرمال دنبال شد. بچه‌ها پیشرفت فنی و تکنیکی زیادی داشتند. ولی از لحاظ اسکان و خوابگاه در فضای مناسبی نبودیم. سالن تمرین‌مان در حکیمیه و خوابگاه در میدان هفت تیر است. فضای سالن نسبتا‍ً خوب بود ولی فاصله سالن تا خوابگاه زیاد است و این خودش موجب خستگی بازیکنان می‌شود. همچنین از لحاظ امکانات، تجهیزات و سخت افزاری بسیار ضعیف هستیم. ویلچرها قدیمی هستند و نیاز به تعمیر و تعویض دارند.

وی افزود: بسکتبال با ویلچر در دنیا جایگاه بالایی دارد ولی در حوزه جانبازان و معلولین نیاز است تا مسئولان توجه بیشتری به این رشته داشته باشند. بازیکنان خیلی خوب و کادر فنی بسیار کاربلدی در تیم ایران حضور دارند. تیم ملی بسکتبال با ویلچر تلفیقی از بازیکن‌های جوانان و با تجربه تشکیل شده و اگر تیم‌مان حمایت شود، پتانسیل این را دارد تا روی سکوی بازی‌های پارالمپیک توکیو و مسابقات جهانی قرار گیرد.

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر در پاسخ به این سوال که شرایط اردو از لحاظ تغذیه چطور بود، گفت: تغذیه در اردو خوب بود ولی مکمل‌های ورزشی را باید خود بازیکن با هزینه خودشان تهیه کنند. در رشته‌های تیمی چندین مورد نظیر؛ تجهیزات و امکانات، مکمل‌های ورزشی، تمرین زیاد بین بازیکنان، هماهنگی تیمی، همدلی، اتحاد بین بازیکنان و کادر فنی، باید مورد توجه قرار بگیرد. 

بگ زاده در مورد خرید ویلچر با وام عنوان کرد: هم اکنون باید با هزینه شخصی‌ام ویلچر جدید بخرم. چون قیمت ویلچر استاندارد خیلی بالاست باید وام بگیرم یا از کسی قرض کنم. با این شرایط حدود 170 میلیون تومان نیاز دارم.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌های استانی باید از ملی‌پوشان خود حمایت کنند، تاکید کرد: مگر هر استان چند تا بازیکن المپیکی دارد که نتوانند به وضعیت آنها رسیدگی کنند. من انتظارم از هیات استانم بیشتر دیگران است. اسپانسرها هم واقعاً باید از ورزشکاران حمایت کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول