اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مدیرکل آموزش و پرورش یزد: واکسن برسد کلاس‌ها را حضوری برگزار می‌کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تلاش برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری برای سال تحصیلی آینده گفت: اگر واکسن برسد و برای معلمان و دانش آموزان تزریق شود کلاس‌ها را حضوری برگزار می¬کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد: واکسن برسد کلاس‌ها را حضوری برگزار می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از یزد، محسن موحدی‌فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری برخط با اصحاب رسانه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته مقام معلم اظهار کرد: شیوع کرونا شرایط را برای همه دشوار کرد و موجب شد معلمان منزل و اتاق خود را به کلاس درس تبدیل کنند.

وی با اشاره به برنامه ریزی جدید برای گرامیداشت مقام معلم افزود: برنامه گرامیداشت مقام معلم به یک هفته و یک دهه موکول نمی‌شود و قرار است در سال جاری در اقدامی جدید در ۵۲ هفته برای گرامیداشت مقام معلم برنامه داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد از برگزاری آیین تجلیل از معلمان برتر در استان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور مسئولان کشور خبر داد و عنوان کرد: فردا نیز برنامه‌ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار خواهد شد.

موحدی فر با اشره به دغدغه و پرسش خانواده‌ها در خصوص برگزاری مدارس به صورت حضوری ادامه داد: در این زمینه نمی‌تواتیم امروز حرفی بزنیم و تصمیمی بگیریم و هرچه که ستاد کرونا تصویب کند تابع هستیم اما امیدواریم با در اختیار داشتن و تزریق واکسن برای معلمان و دانش آموزان بتوانیم کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در شرایط کرونایی و سختی‌های آموزش آنلاین و یادگیری از این طریق به ویژه برای مقطع ابتدایی عنوان کرد: تلاش داریم تا کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود و موضوع تزریق واکسن به وزارت پیشنهاد شده تا بیش از این دانش آموزان از آموزش حضوری بی‌بهره نمانند که امیدواریم این موضوع اجرایی شود.

موحدی‌فر همچنین در خصوص نگرانی خانواده‌ها در برگزاری امتحانات پایان سال پایه‌های تحصیلی نهم و دوازدهم اظهار کرد: برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به شکل حضوری پیش بینی شده اما اگر تصمیم ستاد کرونا در این زمینه مبنی بر برگزاری غیرحضوری امتحانات باشد تابع تصمیم هستیم و به صورت غیرحضوری برگزار می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مهمترین بخش برای اجرای سند تحول صرف فعل خواستن است و باید مشکلات را به مسئله تبدیل و سپس حل کنیم تا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان این‌که برای اجرای سند تحول در یزد مشکل چندانی نداریم و اگر این سند را اجرا نکنیم باید پاسخگو باشیم تصریح کرد: برش استانی و شهرستانی و آموزشگاهی و حتی کلاسی سند تحول باید تهیه شود تا اجرایی گردد که اگر چنین شود در این زمینه یزد در ردیف استان های برتر کشور خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول