اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قانونگذار عراقی: در پرونده خروج نظامیان آمریکا، تناقض وجود دارد

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از وجود تناقض در پرونده خروج نظامیان آمریکایی از این کشور و جدول زمان‌بندی آن خبر داد.

قانونگذار عراقی: در پرونده خروج نظامیان آمریکا، تناقض وجود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از ارائه درخواستی به منظور برگزاری نشستی با حضور «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست‌وزیر این کشور برای مشخص شدن جدول زمان‌بندی خروج نظامیان آمریکا از کشور خبر داد.

الرکابی با اشاره به اینکه الکاظمی به این درخواست پاسخی نداده است، افزود که در پرونده خروج نظامیان آمریکا از عراق تناقض وجود دارد و آن اینکه طرف آمریکایی در بیانیه خود پس از برگزاری دور سوم گفت‌وگوهای بغداد-واشنگتن به خروج نظامیان آمریکایی اشاره‌ای نکرد.

الرکابی در مصاحبه با وبگاه «بغداد الیوم» گفت: اکنون سوال این است که آیا واقعا در دور سوم گفت‌وگوها به موضوع خروج نظامیان آمریکا از عراق پرداخته نشده است یا اینکه آمریکایی‌ها عمدا آن را در بیانیه ذکر نکرده‌اند با وجود اینکه طرف عراقی به جدول زمانی خروج نظامیان آمریکا پرداخته است.

او تصریح کرد که مصوبه پارلمان در خصوص خروج نظامیان آمریکا از عراق به قوت خود باقی است و دولت بایستی آن را اجرا و از تعویق آن خودداری کند به خصوص اینکه چندین کمیته دولتی برای آغاز گفت‌وگوها با آمریکایی‌ها تشکیل شده اما این کمیته‌ها تاکنون نشستی را برگزار نکرده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان بر ضرورت پیگیری موضوعات مورد بحث کمیته‌های دولتی و طرف آمریکایی به منظور تأکید بر خروج نیروهای بین‌المللی بر اساس جدول زمان‌بندی شده تأکید کرد.

آمریکا دی ماه سال ۱۳۹۸ در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول