اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اصناف استان مرکزی در ساعات مشخص فعالیت خود را آغاز می‌کنند/ واکسیناسیون روزانه ۷۰۰ نفر در اراک

استاندار مرکزی گفت: اصناف گروه دو در استان می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از فردا از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸.۳۰ فعالیت خود را از سر بگیرند.

اصناف استان مرکزی در ساعات مشخص فعالیت خود را آغاز می‌کنند/ واکسیناسیون روزانه ۷۰۰ نفر در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: مرکزی در انجام واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کرونا در کشور جزو استان‌های خوب کشور بوده که این با تلاش مجموعه دانشگاه و همکاری دستگاه به دست آمده است.

وی افزود: ۲۸ هزار دز واکسن تحویل استان شد که از این تعداد ۲۴ هزار دز تزریق شده و امیدواریم با همکاری خوب مردم واکسیناسیون افراد بالای ۸۵ سال تا آخر این هفته به اتمام برسد و کار واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال سن از هفته آتی شروع شود.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه با همکاری خوب اصناف استان، یک هفته زودتر تعطیل شدند به همین دلیل تصمیم گرفته شد با تثبیت آمار مبتلایان نسبت به بازگشایی صنوف به طور آزمایشی و موقت اقدام شود که البته مسؤولیت آن با اتاق اصناف است.

آقازاده با بیان اینکه مراسم شب‌های قدر نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود اضافه کرد: از مردم و هیأت های مذهبی درخواست داریم همچون گذشته رعایت مسائل بهداشتی را به خوبی انجام دهند.

 واکسیناسیون روزانه ۷۰۰ نفر در اراک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه با بیان اینکه استان در انجام واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کرونا پیشتاز است، اظهار کرد: مرکزی جزو استان‌های مسن کشور است و به همین منظور به دنبال این هستیم تا هرچه سریع‌تر واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال انجام شود.

 

سید محمد جمالیان با اشاره به استقبال بالای افراد بالای ۸۰ سال برای تزریق واکسن افزود: با توجه به آمار بالای مشارکت این گروه سنی باید مکان‌های انجام واکسیناسیون افزایش یابد تا کار زودتر به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: به برخی تجهیزات مانند رایانه، دستگاه نوبت‌دهی، سالن انتظار و... نیاز داریم تا کار واکسیناسیون با رعایت کامل پروتکل‌ها انجام شود و نگرانی بابت ازدحام جمعیت نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  بیان کرد: تعداد واکسن‌ها طبق مصوبات ملی توزیع شده به همین منظور از دستگاه‌ها و مدیران درخواست داریم تا برای دریافت خارج از نوبت واکسن مکاتبه نکنند چراکه گروه‌های هدف و اولویت‌ها مشخص شده است و دانشگاه علوم پزشکی هیچ اختیاری در این خصوص ندارد.

جمالیان اضافه کرد: ۲۸ هزار و ۳۷۰ واکسن به دانشگاه تحویل داده شده که از این تعداد ۲۳ هزار و ۶۷۷ واکسن تزریق شده است.

وی بیان داشت: آمار تعداد مبتلایان به بیماری کرونا تقریباً به ثبات رسیده است اما همچنان نگرانی‌هایی وجود دارد و باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جدی باشیم چراکه ویروس هندی نیز در حال شیوع است؛ به همین دلیل از تمام دستگاه‌ها، صنایع و... می‌خواهیم افرادی که در مجموعه‌هایشان فعالیت می‌کردند و در یک ماه اخیر به کشورهای هند، افغانستان و پاکستان فرستاده‌اند به دانشگاه معرفی کنند تا تست کرونا بدهند.

کاهش ۷ درصدی موارد فوتی در هفته اول اردیبهشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه گفت: میزان ابتلا به ویروس در هفته اول اردیبهشت نسبت به هفته پایانی فروردین‌ماه ۱۸ درصد کاهش داشته و به ۵ هزار و ۹۳۶ رسیده است.

علی علی‌محمدی بیان کرد: در هفته آخر فروردین‌ماه ۶۲۸ مورد بستری داشتیم که این رقم در هفت اول اردیبهشت با افزایش ۵ درصدی به ۶۶۰ نفر و موارد سرپایی از ۶ هزار و ۶۲۴ با کاهش ۲۰ درصدی به ۵ هزار و ۲۷۶ رسیده است.

وی با بیان اینکه موارد فوتی کاهش ۷ درصدی داشته است افزود: در هفته اول اردیبهشت‌ماه ۱۰ هزار مورد تست رپید در استان از افراد گرفته شده که دو هزار و ۵۰۰ مورد آن مثبت بوده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: فعالان اقتصادی و اصناف از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از مردم گلایه دارند و عقیده دارند تعطیلی گروه‌های شغلی برای کاهش تردد صورت گرفته اما این کار از سوی مردم رعایت نشده است.

بهروز اکرمی اظهار کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان نامطلوب گزارش شده که با این وجود نباید انتظار کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را داشته باشیم.

وی افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی رعایت می‌شد این امیدواری وجود داشت که آمار کمتر از این باشد؛ عدم زدن ماسک یکی از دغدغه‌هایی است که داریم و باید این موارد جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول