اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مبارزه با سن غلات در اراضی سمنان به ۶۸۳۰ هکتار رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون مبارزه با سن غلات در اراضی این استان در سطح ۶ هزار و ۸۳۰ هکتار انجام شده است.

مبارزه با سن غلات در اراضی سمنان به ۶۸۳۰ هکتار رسید

لطف‌الله رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با بیان اینکه پایش و کنترل سن غلات در مزارع گندم و جو استان سمنان به‌طور جدی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر مبارزه با سن مادری در همه شهرستان‌های این استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سن غلات بیشتر در هوای گرم و خشک مشاهده می‌شود، اضافه کرد: بیشترین سطح مبارزه با آفت سن به ترتیب در شهرستان‌های آرادان دو هزار و ۵۰ هکتار و گرمسار در سطح دو هزار و ۴۶۰ هکتار انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سطح مبارزه با سن مادری در مزارع گندم چهار هزار و ۶۴۰ هکتار و در مزارع جو نیز در سطح دو هزار و ۱۹۰ هکتار انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با بیان اینکه مبارزه با آفت سن مادری در همه شهرستان‌ها در حال انجام است، گفت: عملیات مبارزه همگانی با آفت سن غلات از پنجم فروردین‌ماه آغاز شده است و تا امروز ادامه دارد.

عباس مشیریان افزود: مبارزه با سن مادری در شهرستان سمنان از پنجم فروردین‌ماه آغاز و در مجموع در سطح یک‌هزار و ۳۰ هکتار از مزارع جو و گندم انجام شده است.

وی با اشاره به میزان مبارزه با سن غلات در سایر شهرستان‌های استان سمنان افزود: در میامی ۷۸۰ هکتار، سرخه و دامغان هر دو در سطح ۱۸۰ هکتار و در شاهرود نیز در سطح ۱۵۰ هکتار مبارزه با سن مادری انجام شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول