اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دستمزد کارگری ۴۰ درصد کمتر از میزان واقعی است/قوه قضاییه کارخانه‌های تعطیل همدان را احیا کند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه دستمزدهای کارگری ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از دستمزد واقعی است گفت: امیدوارم سیاست‌های اخیر قوه قضائیه کارخانه‌های تعطیل استان چون لرد، کیوان و قارچ سینا را به چرخه اقتصاد و تولید بازگرداند.

دستمزد کارگری ۴۰ درصد کمتر از میزان واقعی است/قوه قضاییه کارخانه‌های تعطیل همدان را احیا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، چنگیز اصلانی ظهر امروز در نشست مجازی به مناسبت هفته کارگر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اساسی‌ترین مشکل کارگران امنیت شغلی است اظهار کرد: حل مشکل تعطیلی واحدهای تولیدی در همدان باید بیش از پیش مدنظر مسؤولان قرار گیرد چراکه کارخانه لرد همدان با ۴۵۰ نیروی کار و شرکت کیوان با ۷۰۰ نیروی کار به ورطه تعطیلی و رکود کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه لرد به علت ضعف مدیریتی ۱۵ سال تعطیل شده درحالی که مبلغ عرصه و اعیان این شرکت بیش از مبلغ بدهی است افزود: این کارخانه را به عمد ورشکسته کردند امیدوارم با توجه به سیاست‌های اخیر رئیس قوه قضائیه این شرکت به عنوان یکی از برندهای تولیدی استان احیا شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با تأکید بر اینکه شرکت کیوان نیز یکی از شرکت‌های مطرح بود که کارگران در سه شیفت کاری در این کارخانه فعالیت داشتند اما در حال حاضر با ۵۰ نیرو  فعال است تصریح کرد: انتظار داریم احیای شرکت‌هایی چون لرد، کیوان و قارچ سینا توسط دادگسترس و قوه قضائیه پیگیری شود و به چرخه اقتصاد و تولید بازگردند.

وی دستمزدهای کارگری را ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از دستمزد واقعی دانست و گفت: ۹ نفر در شورای عالی کار حضور دارند اما در نهایت کارفرمایان و دولتمران در میزان دستمزد کارگران تعیین‌کننده هستند از همین رو بنده اگر وزیر می‌شدم حتما قانون سه‌جانبه‌گرایی را حاکم می‌کردم و حق را به حق‌دار می‌دادم.

اصلانی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال همدلی و تعامل همه مسؤولان نیاز است لذا رئیس جمهور آینده باید وزیری را سر کار بیاورد که مدافع حقوق کارگران باشد.

وی با تأکید بر اینکه دستمزد حداقلی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پاسخگوی دخل و خرج کارگران نیست به ویژه که ۹۰ درصد از کارگران حداقلی‌بگیر هستند بیان کرد: نبود امنیت شغلی در کاهش انگیزه و راندمان تولید مؤثر است از همین رو باید تدابیری برای این مهم اندیشیده شود.

 دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان  به موضوع امنیت شغلی کارگران  را که از سال ۷۴ به بعد در تبصره یک ماده ۷ قانون کار به هر علتی به هیأت دولت نرفته است اشاره کرد و یادآور شد: معیشت جامعه کارگری استان علیرغم تلاش‌های مجاهدانه در شرایط کرونایی و ارائه خدمات به مردم مورد توجه قرار نگرفته است.

وی داروی شفابخش معضلات کشور را تولید و اشتغال دانست و اضافه کرد: امروز مشکلات جامعه کارگری قراردادهای موقت است و نیروهای کار امنیت شغلی ندارند که باید ماده ۷ قانون کار اصلاح شود و مشکلات معیشتی کارگران حل شود.

اصلانی با بیان اینکه جامعه کارگری با وجود اینکه خدمات برای مردم به ارمغان می‌آورند از حداقل‌های زندگی برخوردار هستند افزود: امنیت شغلی و تأمین مسکن برای این قشر رؤیا شده بنابراین از  مسؤولان استانی و کشوری انتظار داریم نهایت توجه را نسبت به حق و حقوق کارگران داشته باشند.

وی متذکر شد: در شرایط شیوع کرونا جامعه کارگری با تلاش برای کنترل این ویروس در استان، مشغول به کار هستند به نحوی که در کنار کادر درمان نخستین اقشاری هستند که خطر ابتلا به کرونا در آنها جدی است همچون کارگرانی که در بخش‌های مختلف از جمله بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها فعال هستند.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول