اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

دانلود ادعیه «شب قدر» از لینک‌های ناشناس ممنوع/ نفوذ مجرمان سایبری از طریق بدافزارهای جاسوسی!

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری با ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی که برخی از آنها آلوده به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی است به محض دانلود به سیستم اینترنت قربانی نفوذ می‌کنند.

دانلود ادعیه «شب قدر» از لینک‌های ناشناس ممنوع/ نفوذ مجرمان سایبری از طریق بدافزارهای جاسوسی!

سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به ترفند مجرمان سایبری با استفاده از بدافزارهای مخرب و جاسوسی در پوشش دعاهای شب‌ قدر اشاره و اظهار داشت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت‌های مختلف و به خصوص مناسبت‌های مذهبی به دنبال برانگیختن احساسات هموطنان و در نهایت سوءاستفاده از آنان هستند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاهی برخی از آنها آلوده به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی بوده و به محض دانلود به سیستم قربانی نفوذ می کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: هموطنان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و در هنگام نصب این‌گونه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها از دادن مجوز دسترسی‌های مشکوک خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی و اینترنت از بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول