اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رشد ۳۲۰ هزار نفری بیمه شدگان اجباری البرز در سایه کرونا

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اینکه کرونا بسیاری را بیکار کرد و مراجعه برای دریافت بیمه بیکاری بالا رفت، گفت: تا ماه این روند تغییر کرد و شاهد رشد ۳۲۰ هزار نفری بیمه شدگان اجباری در استان بودیم.

رشد ۳۲۰ هزار نفری بیمه شدگان اجباری البرز در سایه کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین فلاح نژاد، مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان البرز، ظهر امروز در حاشیه بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران واقع در شهرستان فردیس که به مناسبت هفته کارگر صورت گرفت، با بیان اینکه کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه و پیشرفت‌های صنعتی است، گفت: سربلندترین حوزه در ایام تحریم وکرونا حوزه صنعت کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز بیان کرد: با توجه به وضعیت ویژه ای که در کشور به لحاظ تحریم‌ها و بیماری کرونا بوجود آمده، خدمات رسانی به جامعه دچار مشکلاتی شده است ولی در این برهه حساس صنعتگران ما هم تحریم و هم کرونا را به گونه ای مدیریت کردند که ما شاهد رشد فعالیت و نیروهای انسانی در واحدهای صنعتی بودیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بسیاری از صنوف و بخش خدمات در پی شیوع بیماری بیکار شدند و از بیمه بیکاری استفاده کردند، اظهار کرد: این روند تا ماه گذشته جبران شد و شاهد رشد ۳۲۰ هزار نفری بیمه شدگان اجباری در استان بوده ایم.

وی در ادامه به محیط فعالیت کارگران اشاره کرد و افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی از سوی کارگران و کارفرمایان رعایت نمی‌شد شاهد یک اپیدمی گسترده در میان کارگران می‌بودیم، از این رو نیز قدردان تلاش و رعایت این قشر زحمتکش و تأثیرگذار جامعه هستیم.

فلاح نژاد در بخش دیگری ضمن تقدیر از فعالیت‌های شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جهت نوآوری و ساخت نخستین روتور توربین بخار ۸۲.۵ مگاواتی در کشور با تلاش کارگران و مهندسین متخصص این شرکت، اظهار کرد: صنعت برق یکی از مهمترین زیر ساخت‌های توسعه هر منطقه و از صنایعی است که دارای پایه های اساسی و محکم در کشور است و نیروی انسانی بسیار خوب ومتخصصی در این حوزه مشغول به کار هستند.

وی افزود: از آن جایی که کارهای بزرگی در این صنعت برای گسترش خدمات رسانی در کشور باید انجام شود بحث جانشین پروری برای مدیریت این مجموعه‌های بزرگ از مهمترین اقداماتی است که متولیان این صنعت باید بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

بهره گیری بیشتر از شبکه برق در راه توسعه صنعت

مدیرکل تعاون،کار وفاه اجتماعی استان البرز نقش صنعت برق در توسعه اقتصادی و آبادانی کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود : توسعه شبکه برق در بسیاری از مناطق صعب العبور باعث ایجاد مسیر و راه در این مناطق شده است در حالیکه پیش از این در آن مناطق راه برای عبور وجودنداشت که به مدد این صنعت رشد و توسعه در این مناطق ایجاد گردید که این موضوع نشان از اهمیت حوزه صنعت برق در آبادانی کشور و استان است.

وی در ادامه این بازدید از اعلام آمادگی این اداره کل برای رفع مشکلات در خصوص تسهیلات و موانع تولید دراین صنعت برای توسعه هر چه بیشتر فناوری های جدید این حوزه در استان خبر داد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول