اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان شیراز نسبت به سخنان اخیر وزیر امور خارجه

جمعی از مردم و دانشجویان شیرازی جهت تجدید بیعت با آرمانهای سردار دلها و واکنش به صوت منتشر شده وزیر امور خارجه ایران، تجمعی را برگزار و انتقادات خود را نسبت به این اقدام دستگاه دیپلماسی، ابراز کردند.

تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان شیراز نسبت به سخنان اخیر وزیر امور خارجه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جمعی از مردم و دانشجویان شیرازی جهت تجدید بیعت با آرمانهای سردار دلها و واکنش به صوت منتشر شده وزیر امور خارجه ایران، تجمعی را برگزار و انتقادات خود را نسبت به این اقدام دستگاه دیپلماسی، ابراز کردند.

در بخشی از صوت منتشر شده وزیر امور خارجه کشورمان آمده است:

"من و سردار سلیمانی الزاما هم نظر نبودیم اما احساس می‌کردیم باید هماهنگ باشیم و این کار را می‌کردیم و به جرات می‌گویم من دیپلماسی را بیشتر برای میدان هزینه کردم تا میدان برای دیپلماسی هزینه شده باشد. در همین حد می‌توان گفت و تاریخ در این باره قضاوت خواهد کرد.

تقریبا در طول کار من هیچ زمانی نتوانستم به فرمانده میدان بگویم این‌کار را بکن که به آن نیاز دارم اما تقریبا هربار که برای مذاکره رفتم شهید سلیمانی بود که می‌گفت می‌خواهم این نکته را بگیری و بخواهی. من می‌رفتم برای موفقیت کار میدانی مذاکره می‌کردم".

همچنین در بخشی از این صوت منتشر شده آمده است: " ‌دستاوردهای جنگ باید در صحنه دیپلماسی نقد شود و این حرف درستی است. ما نبردی برای مبارزه با داعش داشتیم و این نبرد می‌توانست هزینه‌های اقتصادی و جانی و البته منافع دیپلماتیک داشته باشد. اینکه گفتم میدان هزینه دیپلماسی شود یعنی اقدامی کنید که دیپلمات‌ها بتوانند از آن استفاده کنند. اگر در میدان جنگ اقدامی کردیم برای رفع تحریم یا از اقدامی خودداری کردیم برای کاهش تحریم‌ها، می‌توانستیم بگوییم از میدان برای دیپلماسی هزینه کردیم و هیچ‌ وقت این‌کار را نکردیم."

این مصاحبه، باعث خشم و انزجار دانشجویان و مردم شیراز شد که با تجمعی در روبروی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه فارس این موضع گیری را محکوم کردند و خواستار استعفا وزیر امور خارجه شدند.

در این تجمع، دانشجویان پلاکاردها و تصاویری از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در دست داشتند که بر روی آن شعار هایی من جمله:  "این دیپلماسی غیرت ندارد؟ "،  "گفته بودیم: لال شود زبانی که پس از شهادت سردار سلیمانی حرف از مذاکره بزند"، "آقای ظریف الفبای سیاست را نمی دانید؟ یا الفبای غیرت را...؟"، "رفراندوم تشییع پیکر شهید سلیمانی بود"، "در تاریخ بنویسید در امنیتی ترین کابینه تاریخ طعم آدامس رئیس جمهور را فهمیدند" و "آقای ظریف تو به قاتل سردار در حالی که در شرایط سختی (استیضاح) قرار داشت پاس گل دادی" ، "آقای ظریف دیپلمات باشید، انقلابی بودن پیشکش"، "قاسم هنوز زنده است قاسم هنوز اینجا است"، "سردار سلیمانی را ترور کردند  سردار قاآنی را تهدید به ترور و سردار دیپلماسی با افتخار پیشنهاد مذاکره داد"، "ما از شر رضا خان و محمدرضا خان خلاص شدیم لیکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت..."،"کلنا قاسم سلیمانی" نقش بسته بود.

دانشجویان در این تجمع با سر دادن شعارهایی همچون "نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا"،"مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل"، "حقه انتخابات فریب ذهن ملت"، " ظریف بی کفایت استعفا استعفا، "ظریف بی سیاست مایه ننگ ملت"، "وزیر بی لیاقت نمی خوایم، نمی خوایم "،" نصر من الله و فتح غریب ننگ بر این دولت مردم فریب" و... ضمن انتقاد از موضع گیری دستگاه سیاست خارجه، از خواستار استیضاح  او در مجلس شورای اسلامی شدند.

در پایان  بیانیه ای به این شرح قرائت شد:

بسم الله القاصم الجبارین

سالها است که عده ای با وعده های بسیار اقتصادی، فرهنگی، علمی و صلح با جهان بر مسند قدرت نشسته اند، اما اکنون که نه تنها نتوانستند به وعده های خود به دلیل بی کفایتی محضشان عمل کنند، توطئه گری می کنند و در تلاش اند فضای جامعه را با توطئه ، فتنه و دروغ گویی تغییر دهند، به هر حال نزدیک انتخابات است و نیازمند رای.

کسانی که برای رای و قدرت دست به هر سخن دروغی که لازم باشد می زنند. سال ۸۲ پروتکل الحاقی را به صورت تمام و کمال و کاملا داوطلبانه پذیرفتند و تمامی درهای صنعت هسته ای را تخته کردند اما ۱۰ سال بعد در زمانه انتخابات شعار هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصادی مردم سر دادند. گفتند برنامه ۱۰۰ روزه داریم و در همین مدت مشکلات اقتصادی را حل میکنیم اما ۱۰۰ روز پس از شروع دولتشان گفتند که ما تنها می خواستیم پس از ۱۰۰ روز کارهایمان را بیان کنیم.

گفتند با برجام علی رغم تمامی تحریم ها ، مشکلات اشتغال، جوانان، محیط زیست و حتی مشکلات آب هم رفع خواهد شد اما امروزه باتلاق برجام را تقصیر همه می اندازند جز خودشان. گفتند چرا بازار ایران پر شده است از کالا های چینی اما پس از این سالهای در قدرتشان شاهد واردات بسیار بیشتر من جمله از چین هستیم ، کارخانه ها یکی پس از دیگری تعطیل شدند و تولید دیگر یک آرزو و رویا شده است. گفتند چرا حق آزادی بیان را از مردم گرفته اید، اما منتقدان خود را دستگیر می‌کنند و یا به آنها به سادگی توهین می‌کنند و حتی از یک سریال تلویزیونی هم دست بر نمی‌دارند و آن را سانسور می‌کنند، به راستی این حجم از دروغ گویی ها برای چیست؟

چند روزی است که یک فایل صوتی از سخنان وزیر امور خارجه پخش شده است که باز شاهد انواع و اقسام دروغ ها ، توطئه ها و فتنه انگیزی ها بودیم. گفته شد که این فایل صوتی برای بایگانی در فلان جا بوده و نباید رسانه ای می‌شد. اگر این فایل به نادرستی لو رفته پس مسئله نفوذ که سالهاست دغدغه ماست و شما رد میکنید کاملا جدی و خطرناک است. اگر هم به صورت عامدانه این فایل را پخش کرده اید که وای به حالتان ، البته که این کار شما خیلی هم عجیب نبوده است، چون سالها است این رفتار را از شما شاهدیم، گاه کمتر گاه بیشتر.

اما بدانید که این بار جنگ رسانه ایتان شکست خواهد خورد، چون جایگاه سردار دلها ، شهید سپهبد قاسم سلیمانی ( ره) آنقدر بزرگتر از شماست که سنگتان بر خواهد گشت و بر سرهای خودتان خواهد خورد. این بار مردم از فعالیت های توطئه گرانه و دروغ گویی هایتان کاملا آگاه گشته اند. بی شک شکست خورده قطعی شما خواهید بود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول