اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تعطیلی مدیریت شهری محصول عملکرد تکنوکرات‌ها در شورای شهر تهران است

یک عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه محصول عملکرد تکنوکرات‌ها در شورای شهر تهران تعطیلی مدیریت شهری است، گفت: دولت با دل سپردن به برجام موجب ویرانی اقتصاد شد که طبیعتاً اثرات مخرب مدیریت تکنوکراتی و غرب زده به شهرداری نیز منتقل شده است.

تعطیلی مدیریت شهری محصول عملکرد تکنوکرات‌ها در شورای شهر تهران است

عرفان خسرویان عضو هیات علمی دانشگاه و رئیس سابق بسیج اساتید دانشگاه های تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره اهمیت انتخابات پیش رو و ضرورت حضور نیروهای جوان و مومن انقلابی در عرصه دولت و شورای شهرهای مختلف گفت: انتخابات ریاست جمهوری بی شک از اهمیت بالایی برخوردار است اما نباید از شورای شهر هم غافل شد زیرا اگر انتخاب مناسبی صورت نگیرد مشکلاتی ایجاد خواهد شد و همانگونه که اکنون می بینید شورای شهر فعلی تهران با رفتارهای کاریکاتوری و نمایشی منجر به تعطیلی مدیریت شهری شده است.

وی با بیان اینکه به پایان دوران مدیریت شعاری در تهران رسیده ایم، افزود: مسلما جوانان مومن انقلابی با پیوند صنعت و دانشگاه مدیریت شهری تهران را از رفتارهای کاریکاتوریزه نجات خواهند داد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در بسیاری از موارد شوراها جایگاه نظارتی خود را کاملا نادیده گرفته یا فراموش کرده‌اند و بعضا طرح‌هایی در سطح شهر و در حوزه‌های مختلف، اجرایی و عملیاتی می‌شود که هیچ تناسبی با شرایط محیطی و زیست عمومی ندارد.

خسرویان افزود: نقص در توسعه پایدار شهری، ضعف مسکن شهری، مهاجرت و حاشیه نشینی، معضل رشد بخش غیرمتشکل و غیررسمی اقتصادی، ضعف سرمایه اجتماعی، کاستی هویت شهری، ضعف طراحی، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری و ناکارآمدی نظام حقوق ترمیمی از مهمترین چالش های شهرنشینی در ایران به خصوص در تهران است که برای تمامی این موارد امکان تدوین برنامه های اقدام وجود دارد.

مدیرعامل اندیشکده اسرا گفت: متاسفانه ما در سال های اخیر در شورای شهر تهران شاهد نوعی رفتارهای های نمایشی و سیاسی بودیم که مسائل اصلی از جمله برنامه‌ریزی منسجم در حوزه درآمدهای پایدار و موضوعات جدی اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی شهروندان بدست فراموشی سپرده شد.

وی اظهار داشت: در مادر شهرهای توسعه یافته ۸۰ درصد درآمدها پایدار بوده و این در حالیست که در شهرهای بزرگ ما ۷۰ درصد درآمدها ناپایدار است. از عمده مشکلات شهرهای بزرگ در کشور ما مساله مالی و درآمد و همچنین ترافیک بودخه که تا کنون راه حل مناسبی درباره آنها ارائه نشده است و در حال حاضر طی سالهای اخیر شورای شهر فعلی تهران نابسامانی و بی انضباطی گسترده ای را در مدیریت شهری رقم زده است.

خسرویان یادآور شد: در کشور ما جمعیت شهر نشین ۷۰ درصد بوده که  ۱۶ درصد جمعیت در استان تهران است، حدود ۴۰ درصد منابع در شهرهای اروپایی از مالیات بوده و ۴۰درصد از کمک های دولت و ۲۰ درصد از منابع دیگر است. دولت وقتی ۴۰ درصد خودش را تامین نکند شهرداریها به مشکل بر می خورند و ناچار هستند به سمت درآمدزایی روی آورند. 

وی گفت: دولت تمام شوؤن کشور را به برجام گره زد و ویرانه ای از اقتصاد را که شاهد هستیم بوجود آورد که طبیعتاً اثرات مخرب مدیریت تکنوکراتی و غرب زده به شهرداری نیز منتقل شده است.

طرح های توسعه شهری باید با رویکرد حل مساله اصلاح شود و در گام دوم انقلاب جریانی از جوانان مومن انقلابی بار مدیریت شهری را به دوش خواهند گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول