اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

داوطلبان آزمون ارشد 1400؛ کنکور را به زمان دیگری موکول کنید+فیلم‌های ارسالی داوطلبان

جمع کثیری از داوطلبان کنکور ارشد 1400 به دلایل شیوع ویروس کرونا و احتمال ابتلای آنها و خانواده هایشان به کرونای جهش یافته، خواستار به تعویق افتادن این آزمون شدند.

داوطلبان آزمون ارشد 1400؛ کنکور را به زمان دیگری موکول کنید+فیلم‌های ارسالی داوطلبان

به گزارش خبرگزاری فارس،جمعی از داوطلبان کارشناسی ارشد۱۴۰۰ به‌ دلیل نگرانی از خطرناک بودن جهش‌های متفاوت کرونا و افزایش میزان ابتلا و جان‌باختگان کرونایی، خواستار به تعویق افتادن این  آزمون شدند.

آنها با ثبت یک پویش ده‌ها هزار نفری خواستار لغو و به تعویق افتادن این آزمون شدند. در این پویش مخاطبان فارس من تأکید دارند کشور روزهای دشواری را به واسطه کرونا در پیش دارد و نیاز است به خواسته داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۰ توجه شود.

در این رابطه خبرنگار فارس با چندین نفر از این داوطلبان کنکور گفت‌وگو داشته است که هر یک از آن‌ها بر لغو زمان آزمون تأکید و می‌گویند آزمون به زمان دیگری موکول شود.

اسماعیل نژاد یکی از داوطلبان کنکور سراسری ارشد رشته مهندسی برق اظهار کرد: خواستار تعویق آزمون کنکور سراسری ارشد به زمان دیگری هستم، ویروس کرونا اکنون جهش یافته و آمار و ارقام، گویای روزهای سخت در کشور هستند، از این رو استدعا دارم برای سلامت دانشجویان و خانواده آن‌ها، زمان برگزاری کنکور ارشد را به تعویق بیندازید.

افشین استادولی، دیگر داوطلب کنکور در رشته مدیریت کسب و کار، عنوان کرد: از مسئولین تقاضا داریم با توجه به شرایط وخیم کرونایی و اینکه تاریخ قبلی اعلام شده کنکور ارشد، کمتر از یک ماه دیگر هست این آزمون را به تعویق بیندازید.

وی افزود: با توجه به اظهارات آقای حریرچی، حداقل ۳ هفته کرونا روند صعودی دارد یعنی دقیقا تاریخ پیک کرونا با تاریخ کنکور ارشد منطبق است.

سارا محدثی، داوطلب کنکور ارشد رشته ریاضی خواستار تعویق آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ شد. او دلایل خود را این گونه اعلام کرد: شیوع ویروس کرونای انگلیسی و نیز ورود گونه های جدید جهش یافته این ویروس از جمله کرونای هندی و آفریقایی می تواند برای داوطلبان خطرناک باشد.

 وی یادآور شد: جمعیت قابل توجهی از داوطلبان در شهرستان‌ها و روستاها سکونت دارند و برای شرکت در آزمون ناچار به رفتن حوزه امتحانی شهر دیگری هستند که اکثر این شهرها در وضعیت قرمز و قرنطینه قرار دارند و این سفرها خود موجب افزایش شیوع کرونا خواهد شد.

این داوطلب کنکور ارشد ۱۴۰۰ در ادامه تأکید کرد: بالا بودن آمار مبتلایان و فوتی‌ها در حال حاضر، تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها، خستگی کادر درمان و نیز اوج گرفتن پیک چهارم کرونا در هفته‌های آتی، مواردی هستند که بسیار ما داوطلبان را مضطرب و نگران کرده است.

این داوطلبان کنکور، اذعان کرد: در سال گذشته با وجود پایین‌تر بودن آمار مبتلایان و فوتی‌ها، آزمون ارشد چندین بار به تعویق افتاد اما امسال با وجود کرونای انگلیسی و گونه‌های جدید دیگر این ویروس که شیوع گسترده تری هم دارند حتی یک تعویق برای رعایت حال داوطلبان ارشد داده نشده و این یک بی عدالتی آموزشی برای داوطلبان امسال محسوب می‌شود.

درجزی، دیگر مخاطب فارس من  تصریح کرد: از ستاد ملی کرونا، وزارت علوم و سازمان سنجش خواهشمندم با توجه به اوج گیری بیماری منحوس کرونا و با توجه به تعویق آزمون نظام مهندسی در اواخر اردیبهشت به اواخر مردادماه و درگیری روحی و جسمی و مادی خانواده‌ها، خواستار موافقت مسئولین با تعویق کنکور کارشناسی ارشد هستم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول