اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر یمن در سوریه: در آستانه پیروزی در مأرب قرار داریم

سفیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به دو دلیل اصلی اهمیت آزادسازی استان مأرب یمن، اعلام کرد که پیروزی در این نبرد نزدیک است.

سفیر یمن در سوریه: در آستانه پیروزی در مأرب قرار داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله علی صبری» سفیر دولت نجات ملی یمن در سوریه در گفت‌وگویی تفصیلی با رادیو «القدس» درباره جدیدترین وضعیت نبرد مأرب و دیدگاه مردم یمن در قبال قضیه فلسطین و محور مقاومت توضیح داد.

وی بر اهمیت نبرد مأرب تاکید کرد و گفت که این اهمیت به دو دلیل است. نخست این‌که مأرب آخرین سنگر از سنگرهای مزدوران در شمال یمن است و دوم به دلیل اهمیت اقتصادی آن است که از مهم‌ترین سرشاخه‌های اقتصاد یمن است امری که نیروهای دشمن و مزدورانش را برای تصاحب آن به جان هم انداخته و آنها برای غارت ثروت‌های آن به صورت بی‌سابقه‌ای دست به دزدی می‌زنند.

صبری توضیح داد که نبرد مأرب تا آزادسازی آن و آزادی وجب به وجب اراضی یمن ادامه دارد.

سفیر دولت نجات ملی در سوریه تصریح کرد: « یمن بخشی لاینفک از محور مقاومت است و بر آن تاثیر می‌گذارد و از آن تاثیر می‌گیرد. پایداری ملت یمن مقابل دشمن سعودی، در امتداد ایستادگی در قبال طرح صهیو - آمریکایی در منطقه است.»

به نوشته پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر»، وی در ادامه گفت که پیروزی یمن پیروزی همه پایتخت‌های کشورهای محور مقاومت از صنعاء گرفته تا تهران، دمشق، بیروت و حتی قدس، بغداد و منامه است. پیروزی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که در آستانه تحقق است، موجب انسجام کلیه فرزندان امت‌های عربی و اسلامی و در نتیجه محور مقاومت می‌شود.

صبری در ادامه گفت که واقعیت است که ملت یمن از بارزترین ملت‌های عربی هستند که با مسأله فلسطین از سال ۱۹۴۸ تاکنون اعلام همبستگی کرده و به فضل مسیر قرآنی آنها، این همبستگی بسیار متمایز و ویژه است.

سفیر دولت نجات ملی یمن در سوریه درباره روز جهانی قدس گفت: این روز یک مناسبت سیاسی و ملی است که یمن در مقایسه با سایر کشورهای منطقه به ویژه در طول پنج سال گذشته، برای حضور در آن متمایز بوده است و هر سال میزان حضور یمنی‌ها از سال گذشته بیشتر بوده است.

احیای این روز در یمن در سال جاری نیز بر دوش صنعاء، صعده، الحدیده و سایر استانهای مقاومت یمن است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول