اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

ارتباط بی‌واسطه سربازان با مسئولان سازمان زندان‌ها از طریق «سامانه مشعل»

رئیس سازمان زندان‌ها با تاکید مجدد بر وجود سامانه مشعل به منظور ارتباط بی واسطه سربازان و خانواده‌های آنان با مسئولان سازمان زندان ها، از سربازان خواست تا مشکلاتشان را به این سامانه ارسال کنند.

ارتباط بی‌واسطه سربازان با مسئولان سازمان زندان‌ها از طریق «سامانه مشعل»

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان به همراه جمعی از مسئولان این سازمان با حضور در پادگان علمی و تخصصی شهید کچویی در مراسم افطار سربازان یگان حفاظت زندان‌ها حضور یافت.

حاج محمدی با تاکید بر خصوصیات اخلاقی شهدای شاخص سازمان زندان ها؛ شهید کچویی و شهید لاجوردی خطاب به سربازان گفت: سرباز بودن در نظام اسلامی را افتخار بدانید.

وی با اشاره به وصیت شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر نوشتن عنوان سرباز وطن بر سنگ مزار آن سردار دل‌ها افزود: همه ما دعا می‌کنیم که بتوانیم برای اسلام، انقلاب و امام زمان سربازی کرده وسرباز لایق و با وفا باشیم.

حاج محمدی تصریح کرد: البته این مهم به گفتن راحت است، اما برای آن روز موعود که در واقع همان روز عملیات است، اکنون که حکم رزمایش را دارد باید خوب تمرین کنیم و کسانی می‌توانند در عملیات بدرخشندکه در این رزمایش موفق باشند.

حاج محمدی فرصت خدمت کارکنان و سربازان وظیفه در سازمان زندان‌ها را به خاطر دیدن الگو‌های ناموفق از کسانی که به خاطر اشتباه یا انجام گناهی وارد زندان شده اند، لطف خدا برشمرد و اظهار داشت: دوره سربازی فرصت مغتنمی است برای خوب دیدن، خوب فکرکردن، خوب شنیدن و خوب برنامه ریزی کردن تا در نهایت خوب تصمیم بگیرید و همه این‌ها به خاطر توفیق خدمت در زندان و درس گرفتن از اشتباه و خطای زندانیان است.

عضو شورای عالی قوه قضاییه افزود: ما شهدایی داشته ایم که زمانی زندان را تجربه کرده اند، اما یک روز تصمیم گرفتند تا بازگردند و با امام خود عهد بستند و به جایگاهی رسیدند که امروز باعث غبطه ما است.

حاج محمدی با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق زندانیان گفت: این زندانیان بهانه‌ای هستند برای ما تا اولاً مراقب خود باشیم و اگر خدا به ما توفیق بدهد، به واسطه ما این‌ها یک تصمیم اساسی و درست بگیرند و عاقبت به خیر شوند که این یک اقدام ارزشمند و خیر باقی در زندگی ما خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت توانمندی و برنامه ریزی برای آینده و مراقبت از خود افزود: برخی از مدیران سازمان و مدیران کل زندان‌ها زمانی مانند شما سرباز زندان بوده اند و پس از خدمت جذب سازمان شده اند، رشد کردند و اکنون جزء مدیران ارشد هستند و در مقابل، هم خدمتی‌هایی داشته اند که مسیر دیگری انتخاب کرده و متاسفانه گرفتار زندان شده اند.

حاج محمدی در ادامه با اشاره به فراز‌هایی از وصیت نامه شهید همت گفت: ما نسبت به وضعیت حال و آینده این سربازان مسئولیم و این سربازان نزد ما امانت هستند

وی با بیان اینکه مراقبت از سربازان یک مسئولیت مهم است گفت: آموزش و تقویت بنیه اعتقادی، ایمانی و فرهنگی آنان بر عهده ماست و اگر مراقب سربازان باشیم می‌توانند اهداف اصلاحی و تربیتی را در خصوص زندانیان پیش ببرند.

رئیس سازمان زندان‌ها عنوان داشت: یکی از مراقبت‌های اصلی از سربازان در بخش ارتباط آنان با زندانیان است چرا که برخی از زندانیان که هنوز معارض قانون هستند سعی در اغفال این جوانان دارند و اگر سربازی به خاطر غفلت ما در مسیر خطا وارد شود مسئولیت شرعی آن بر عهده ماست.

حاج محمدی در پایان با تاکید مجدد بر وجود سامانه مشعل به منظور ارتباط بی واسطه سربازان و خانواده‌های آنان با مسئولان سازمان زندان ها، از سربازان خواست تا مشکلاتشان را به این سامانه ارسال کنند.

شایان ذکر است در ادامه سرهنگ اسکندری فرمانده پادگان شهید کچویی به ارائه گزارشی از وضعیت پادگان پرداخت.

رئیس سازمان زندان‌ها نیز دستورات لازم را در خصوص رسیدگی به مسائل مطرح شده صادر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول