اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

میزگرد مکتوب احزاب انقلابی اصفهان| از فرایند بستن لیست تا انتخاب شهردار/ گفتمان واحد و تفاوت‌هایی که حداقلی است

با پرسیدن چند سؤال از نمایندگان تشکل‌ها و احزاب انقلابی اصفهان به دنبال شناسایی محورهای اصلی معیارها و گفتمان آن‌ها برای انتخابات شوراها بودیم تا تصمیم‌گیری برای مردم در انتخابات پیش‌رو اندکی آسان‌تر شود.

میزگرد مکتوب احزاب انقلابی اصفهان| از فرایند بستن لیست تا انتخاب شهردار/ گفتمان واحد و تفاوت‌هایی که حداقلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شورای شهر از مهم‌ترین نهادها در فرآیند تصمیم‌گیری برای یک شهر است اما ممکن است انتخابات شوراها به دلیل همزمانی تحت‌الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد.

این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تاکید داشته‌اند که انتخابات ریاست جمهوری نباید اهمیت انتخابات شوراها را از چشم مسؤولان، مردم و نخبگان دور بدارد؛ ممکن است یکی از دلایل این دوری عدم شناخت درست از وظایف اعضای شورای شهر در میان مردم باشد.

اگر مردم شهر بدانند و دقت کنند که وظایف مهمی چون انتخاب شهردار برای مدت چهار سال، تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه سالانه شهرداری و موسسات و شرکت‌های وابسته به شهرداری، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب در امور شهرداری و سایر سازمان‌های خدماتی، تصویب آیین‌نامه‌های پیشنهادی شهرداری و... بر عهده اعضای شورای شهر است، حساسیت بیشتری برای انتخاب نمایندگان خود را در این شورا به خرج می‌دهند.

 

در همین راستا و البته تأکید مقام معظم رهبری، احزاب و تشکل‌های انقلابی استان اصفهان به مانند دوره‌های گذشته در تلاش برای شناسایی افراد متعهدی هستند که بتوانند به خوبی از پس این مسؤولیت برآیند و به بهترین نحو مدیریت شهر را به دست گیرند.

با توجه به موضوعات بیان شده، خبرگزاری فارس اصفهان با پرسیدن چند سؤال و درخواست پاسخ کوتاه و صریح از نمایندگان برخی از این تشکل‌ها و احزاب به دنبال شناسایی معیارهای آن‌ها بوده تا تصمیم‌گیری مردم برای انتخابات شوراها اندکی آسان‌تر شود؛ سایر گروه‌های موجود که به دنبال ارائه لیست انتخاباتی بودند نیز پاسخگوی سوالات خبرنگار فارس نبودند.

سؤال اول: مبنا و منطق شما برای ایجاد وحدت و تهیه لیست مشترک جبهه انقلاب چیست؟

حامد یزدیان (دبیر جمعیت رویش نیروهای انقلاب اصفهان): وحدت در صورت وجود مبانی مشترک و اتفاق نظر امری صحیح است؛ البته وجود تنوع و رقابت هم بین سلایق مختلف انقلابی مذموم نیست؛ مهم این است کاری کنیم مردم بتوانند آگاهانه و صحیح انتخاب کنند.

مهران زینلیان (دبیر جبهه پایداری اصفهان): الگوی عملیاتی جبهه پایداری به منظور ایجاد وحدت حداکثری با سایر گروه‌های انقلابی در چهار مرحله پیش بینی شده است. اول وحدت حول عدم تخریب همدیگر و التزام به اخلاق اسلامی، دوم وحدت حول ترویج گفتمان عدالت، و انقلابی‌گری، مرحله سوم وحدت در اعمال شاخص‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و مرحله چهارم وحدت در رسیدن به گزینه اصلح رای‌آور.

حسین صادق‌زاده (دبیر جبهه وحدت ملی استان اصفهان): همانطور که از اسم جبهه مشخص است رسالت ما ایجاد وحدت بین جریان‌های انقلابی به منظور انسجام و همدلی ایشان و نیز اعتلای اهداف والای این مجموعه‌ها تحت فرامین مقام معظم رهبری است.

ابوالفضل قربانی (دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در اصفهان): دفتر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در استان اصفهان برنامه‌های خود را جهت نیل به وحدت ذیل مجمع نیروهای انقلاب اصفهان که تحت نظر سه روحانی انقلابی آقایان آیت‌الله مهدوی، حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد و حجت‌الاسلام سالک اداره می‌شود به پیش خواهد برد و در عین حال تلاش خواهد کرد تا اشکالات قبلی که در تهیه فهرست انتخابات مجلس وجود داشت برطرف شود.

 

مهدی شاکران (سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان): در فضای انتخاباتی ایران، عموما ارائه لیست‌های متعدد از سوی یک جبهه باعث ایجاد تشتت آرا و کاهش وزن آرای انتخاباتی خواهد شد؛ از طرفی تجربه نشان داده که در کوران انتخابات معمولا گرایش رای مردم به سمتی است که صدای واحدتری از آن شنیده شود.

مجید نادرالاصلی (جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی- همنا): مبنای هر حرکت انقلابی، شناخت از وظیفه‌ای است که آن مجموعه در صدد انجام آن است و همانا حرکت در مسیر دین با تمسک به اندیشه‌های ولایی و رفتاری جهادی با الگوی انقلابی بودن و پاکدستی است.

محمدعلی مهره‌کش (عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اسلامی): علت اصلی تشکیل مجمع نیروهای انقلاب وحدت، هماهنگی و انسجام بین نیروهای ارزشی شهر بوده و هدف دیگری ندارد. البته طبیعی است که در این مسیر برخی اختلاف نظرها وجود دارد ولی ما از مجموعه تشکل‌های سیاسی ثبت شده وزارت کشور که جز تشکل‌های ارزشی هستند دعوت کردیم و حتی از بعضی تشکل‌های غیر ثبتی اما موثر دعوت کردیم و مجموعا ۴۵ تشکل به مجمع دعوت شده که اخیرا با ۲ درخواست دیگر هم از جانب تشکل‌ها به ۴۷ مورد رسیده است و این عدد نمایانگر این موضوع است که به دنبال کنار هم بودن تشکل‌های ارزشی هستیم؛ البته چند تشکل بنا به دلایل و سلایق خودشان هنوز دعوت را نپذیرفته‌اند.

سوال دوم: مهمترین اولویت‌های شهری اصفهان را به ترتیب بیان کنید.

حامد یزدیان (دبیر جمعیت رویش نیروهای انقلاب اسلامی): اولویت‌های اصفهان توزیع عادلانه امکانات و خدمات در سطح شهر جهت داشتن شهری سالم و پاک و ایجاد فضای آرام و با نشاط برای شهروندان، تسهیل استفاده و بهره‌برداری شهروندان از امکانات موجود شهر، برنامه‌ریزی جهت ورود موثر شهروندان در برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر امور شهر است.

مهران زینلیان (دبیر جبهه پایداری اصفهان): عدالت در توسعه پایدار شهری و تخصیص منابع، ترویج فرهنگ ناب اسلامی ایرانی با تاکید بر اصول معماری شهرسازی ایرانی اسلامی و توسعه محله مسجد محور، تلاش برای هماهنگی حداکثری بین سازمان‌ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای هم افزایی بیشتر برای توسعه شهر، استفاده از ظرفیت‌های شهر برای جذب حداکثری سرمایه‌گذاران و توسعه شهر در راستای طرح‌های مصوب جامع شهر اصفهان.

حسین صادق‌زاده (دبیر جبهه وحدت ملی استان اصفهان) : ارتقا و پیشرفت در زیرساخت‌های شهری با پیشرفت‌های موجود در شهرهای مترقی بر مبنای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، تقویت ساختار مدیریت شهری بر مبنای تخصص محور بودن نیروهای متعهد، نظارت بیشتر بر مجموعه‌های متعلق به شهرداری‌ و شرکت‌ها و کلونی‌های وابسته از لحاظ ساختار مدیریتی و منابع انسانی و نیز بهره‌وری بیشتر در حد تراز انقلابی، ارتقای شاخص‌های فرهنگی بر مبنای اسلام ناب با نگاه به اقلیم و بنیه فرهنگ اصیل ایرانی در شهر.

ابوالفضل قربانی (دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در اصفهان): توجه به زیست سالم مردم، توجه به مناطق محروم و کم نمودن فاصله بین محلات کم برخوردار با دیگر مناطق، توجه به ساخت شهر بر اساس معماری ایرانی و اسلامی، ایجاد شفافیت در اداره شهر و توجه لازم به ارباب و رجوع،  توجه به رویه‌های نرم افزاری در اداره و کنترل ترافیک شهر و توسعه حمل‌ و نقل عمومی.

مهدی شاکران (سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان): جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان با راه‌اندازی پویش یاری‌گر شهرخود باشیم، در طی یک نظرسنجی از میان نخبگان فرهنگی سیاسی، در مورد اولویت‌های شورای شهر ششم، مواردی از جمله ارتقای ظرفیت کارآفرینی شهری، توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقا منزلت شهروندی به خصوص در شهرداری‌ها و احیای بافت‌های فرسوده را دارای بیشترین اولویت دریافت که بنده هم از نتایج همین جریان برای پاسخ به این سوال وام می‌گیرم.

 

مجید نادرالاصلی (جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی- همنا): باز نگری و واکاوی عملکرد مجموعه مدیریتی گذشته و فعل که بعضا باعث به تاراج رفتن اعتماد عمومی و از بین رفتن و حیف و میل اموال عمومی شده است، بازگرداندن جریان خدمت و نگاه به جامعه هدف و تعظیم و تکریم واقعی و بدون منت مردم، رسیدگی و بررسی و حل مشکلات زیست محیطی، فرهنگ‌سازی خدمت صادقانه، رفع مشکلات عمومی مردم در حوزه‌های خدمات شهری، ساخت و ساز، حمل و نقل و ترافیک، موضوعات رفاهی، تربیتی و فرهنگی و آسایش زیست مردم، حل معضلات بافت‌های فرسوده، توجه به گردشگری و تبدیل بناهای تاریخی و میراثی به ظرفیت‌های بین‌المللی گردشگری، تلاش جدی در جهت حل مسائل بغرنج و باقیمانده پروژه‌های معطل و ناتمام و مسأله‌آفرین شهر اصفهان همچون ساختمان جهان نما، میدان امام علی (ع)، قطار شهری، خطوط ویژه اتوبوس و ... .

محمدعلی مهره‌کش (عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اسلامی): محیط‌زیست، ترافیک، سبک زندگی که با مدیریت شهری تغییر پیدا کند، بروکراسی شدید و عجیب در ادارات و شهرداری‌ها؛ امیدوارم با دور جدید شورای شهر حداقل بخشی از مشکلات تا حد زیادی حل شود.

سوال سوم: مهمترین ویژگی‌های شهردار منتخب لیست شورا چه خواهد بود؟

حامد یزدیان (دبیر جمعیت رویش نیروهای انقلاب اسلامی) : کارآمد و متخصص، دارای روحیه انقلابی، جهادی و تلاش بی‌شائبه شبانه‌روزی، داشتن روحیه فساد ستیزی، تحول‌خواهی سیستمی، مردمی و بی‌تکلف.

مهران زینلیان (دبیر جبهه پایداری اصفهان): دارای روحیه جهادی و مردمی، متخصص، کارآمد و آشنا با مسایل شهری، آشنا با شهر اصفهان و مسایل و مشکلات آن.

حسین صادق‌زاده (دبیر جبهه وحدت ملی استان اصفهان): دارا بودن تخصص مدیریت در حوزه شهری با تجربه مثبت از دیدگاه کارشناسان خبره، با نگاه به گذشته وی مشخص شود افق دید بلند نسبت به پیشرفت‌های شهری داشته باشد، روحیه مشورت‌‌‌پذیری و استقلال در تصمیم با رویکرد دینی.

ابوالفضل قربانی (دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در اصفهان): مردمی بودن، داشتن توان و تخصص اثبات شده در اداره شهر و هماهنگی با شورا برای پیش برد بهتر امور، امانت داری، دست پاکی و صداقت در کار.

 

مهدی شاکران (سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان): شهردار کلان شهر اصفهان باید، کارآمد و متعهد، مردمی و پرکار و مسلط به امور اداره شهر به گونه‌ای که دیدگاهش به جایگاه اصفهان شهری در تزاز پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد.

مجید نادرالاصلی (جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی- همنا): شهردار کلان شهر اصفهان، باید متناسب با ظرفیت‌های عظیم و درخور شخصیت مردم و شهر شهیدان و تاریخ سازان پر افتخار کشور باشد. فردی با تفکری دین‌دار و جوانگرا، پویا و فعال، با انگیزه خدمت و انقلابی و پاکدست، با برنامه و دارای ظرفیت به کارگیری نیروهای خدمتی توانمند و کارآمد. اگر تعهد به خدمت با نگاهی توأم با جامعیت باشد، اگر اهداف مد نظر و اعتقاد به خدا و تقوی و تعهد باشد و اگر تصمیمات تصمیم‌گیرندگان فارغ از حب و بغض های شخصی باشد، طبیعتا اینکه چه کسانی تصمیم می‌گیرند مهم نیست، مهم این است که باور داریم که ملاک و معیار تعهد واخلاق و تعهد و صداقت دارند.

محمدعلی مهره‌کش (عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اسلامی): واقف به مشکلات، پرکار و جهادی، توجه جدی به خرد جمعی، مردم را بشناسد و با مردم مأنوس باشد.

سوال چهارم: آیا اعضای درگیر فرآیند تهیه لیست، نامزد شورا هستند؟

حامد یزدیان (دبیر جمعیت رویش نیروهای انقلاب اسلامی): سوال صحیحی نیست؛ اگر معیارها و فرآیندها صحیح و به دور از فضاهای سهم‌خواهی و سلیقه‌ای باشد این امر مهمی نیست، خصوصا اگر حزبی بخواهد مستقلا وارد فضای انتخابات بشود.

مهران زینلیان (دبیر جبهه پایداری اصفهان): خیر، افراد نامزد شورا به هیچ وجه نباید در فرایند رسیدن به لیست‌ها موثر باشند.

حسین صادق‌زاده (دبیر جبهه وحدت ملی استان اصفهان): کمیته مربوط به فرایند تهیه لیست جبهه، شامل اعضای شورای راهبردی جبهه وحدت ملی استان است که نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان نیستند.

ابوالفضل قربانی (دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در اصفهان): خیر.

مهدی شاکران (سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان): اگر منظورتان مجمع نیروهای انقلاب هست [چون این جمعیت تابع فرایند مجمع نیروهای انقلاب است]، بهتر است که دبیر مجمع پاسخگو باشند، اما تا آن‌جایی که بنده اطلاع دارم، افرادی که نامزد شورا هستند از فرآیند تهیه لیست حذف شده و تهیه لیست توسط کارگروهی مستقل انجام می‌گیرد.

محمدعلی مهره‌کش (عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اسلامی): هیچکدام از کاندیداهای شورای اسلامی شهر عضو مجمع در فرآیند انتخاب لیست شرکت داده نمی شوند،  یک فرایندی را پیش‌بینی کردیم و طی آن کار در حال انجام است و ۲ بخش مهم آن در آینده نزدیک انجام خواهد شد؛ بخش اول آن گروه‌های مصاحبه را از افراد متخصص و صاحب‌نظر (غیر نامزد) پیش‌بینی کرده‌ایم تا همه کاندیداهایی که رزومه‌شان را برای مجمع ارسال کردند، در گروه‌های مصاحبه شرکت کنند و برای آن‌ها ضرایب و نمرات پیش‌بینی شده است و باید حداقل نمره را بیاورند. لیست حداقل ۳ برابری از آن مرحله استخراج می‌شود و در معرض رأی مجمع که در حال حاضر حدود ۱۷۰ نفر هستند قرار خواهد گرفت.

سوال پنجم: چقدر اولویت‌های بیانیه گام دوم را در شورا قابل دنبال کردن می‌دانید؟

حامد یزدیان (دبیر جمعیت رویش نیروهای انقلاب اسلامی): اعتقاد قلبی به بیانیه گام دوم و اعتقاد به پتانسیل‌های مادی و معنوی کشور و اعتماد به ظرفیت عظیم جوانان کشور در شناخت وحل مشکلات کشور از لوازم ورود به عرصه‌های مختلف است؛ البته این اعتقاد و اعتماد لزوما به معنی داشتن سن جوانی نیست، گرچه  سن جوانی اقتضائاتی چون سخت‌کوشی جسارت در تصمیم‌گیری حریت و آزادگی و شناخت علوم و ابزارهای نو را دارد که بسیار مغتنم است.

مهران زینلیان (دبیر جبهه پایداری اصفهان): اساسا بر این باوریم که جوانان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی هستند؛ تلاش می‌کنیم بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در این مسیر بیش از پیش کوشا باشیم.

حسین صادق‌زاده (دبیر جبهه وحدت ملی استان اصفهان): اولویت اول جوانگرایی توأم با تخصص است، اولویت دیگر ترویج سبک زندگی دینی است که می‌تواند در حوزه شهرنشینی نیز با ترسیم خط مشی مناسب پیاده‌سازی شود، نیروی انسانی مستعد و کارآمد یکی دیگر از محورهای گام دوم انقلاب است که باید در این خصوص اهتمام داشت، عدالت و مبارزه با فساد که یکی دیگر از اصلی‌ترین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب است و باتوجه به ماهیت خاص مدیریت شهری باید در اولویت امور قرار گیرد.

ابوالفضل قربانی (دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در اصفهان): تمام اولویت‌های بیان شده در بیانیه مقام معظم رهبری برای پیشبرد اهداف انقلاب در چهل سال دوم قابلیت تعمیم و اجرا در مدیریت شهری را دارد به ویژه استفاده از علوم و فنون و دانش روز برای ایجاد رفاه و آبادانی و اداره بهتر شهر، ایجاد یک مسابقه خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان، تقسیم صحیح و عادلانه امکانات، توجه به معنویت و اخلاق در شهر و برنامه‌ریزی برای کاهش بی‌انضباطی اجتماعی برای نشان دادن کارآمدی واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران. قطعا در این راستا باید از هر تعداد جوان کاردان، انقلابی، با انگیزه و اهل مشورت که بتوانند این مسؤولیت را به خوبی انجام دهند در تعیین فهرست بهره جست.

 

مهدی شاکران (سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان): مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوان‌ها را خطاب قرار داده تا شانه‌های خود را به زیر بار مسؤولیت‌های کشور بدهند و از طرفی با انتخاب کلید واژه دولت جوان حزب‌الهی در حقیقت زمینه‌سازی حضور جوانان در تمام پست‌های تصمیم سازی و اجرایی کشور را فراهم کردند.با توجه میانگین سنی ثبت‌نام کننده‌ها در انتخابات شورای شهر(حدود ۴۰ سال) انتظار داریم تا این میانگین سنی در لیست نهایی مجمع نیروهای انقلاب هم حفظ شود تا با یک ترکیب از جوانان کارآمد و تجربه دیگر اعضای شورای شهر، ضمن فراهم شدن حضور موثر جوانان در جریان تصمیم‌سازی مدیریت شهری شاهد پویاتر شدن فعالیت شهرداری اصفهان باشیم.

با آگاهی می‌گویم که در میان نامزدهای جوان شورای شهر کم نیستند آنانی که در عین بهره مندی از انگیزه، توان و خلاقیت جوانی، تجربه کافی در مدیریت شهری را هم دارند. لازم است به نسبت جنسیتی هم اشاره کنم و با توجه به اینکه تقریبا ۲۰ درصد از ثبت نام کنندگان شورای شهر را بانوان گرامی تشکیل می‌دهند، خواسته و انتظار جمعیت پیشرفت و عدالت این است که حداقل این نسبت در لیست نهایی نیز حفظ شده و تا شاهد مشارکت موثر بانوان توانمند شهرمان در تصمیم‌گیری‌های آینده شهری باشیم.

مجید نادرالاصلی (جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی- همنا): در سومین سال گام دوم انقلاب هستیم، وظیفه مدیریت نگاه به هفت محور اساسی بیانیه که همانا تثبیت و تقویت پایه های نظام اسلامی با آموزش و به کارگیری و هدایت و حمایت نسل‌های بعدی انقلاب و کادرسازی برای سپردن همه ارکان انقلاب به نیروهای مستعد توانمند، با انگیزه و انقلابی است. باید از میان افراد حاضر بررسی‌های کارآیی و انگیزشی را ملاک قرار داده و نسبت به انتخاب اقدام کنیم، به صورت طبیعی افراد با شرایط سنی متفاوت محصول این اقدام خواهند بود؛ اگر چه جوانی همانند مجرب بودن که یکی از ملاک‌ها است تنها ملاک نیست.

محمدعلی مهره‌کش (عضو شورای هماهنگی مجمع نیروهای انقلاب اسلامی): برای حضور جوانان قصد نداریم که سهمی اعلام کنیم چون مهم امتیازاتی است که افراد در کمیته‌های تخصصی دریافت می‌کنند ولی به‌طور بسیار جدی در مصاحبه‌ها و ضرایب پیش‌بینی شده سن را مبنا قرار داده‌ایم و به سن افراد توجه لازم را می‌کنیم. اگر این ویژگی در کنار دیگر ویژگی‌ها باشد قطعا جوانان در لیست ما سهم خواهند داشت ولی اینکه تعداد و سهم مشخص کرده باشیم قول بیهوده به جوانان است و محدودیت‌هایی را نیز ایجاد خواهد کرد؛ در ضرایب پیش‌بینی شده و نکات مدنظر از مهم‌ترین پارامترها سن و توجه به جوانان است. مدیریت جهادی، توجه الگوهای ایرانی اسلامی در شهرسازی و مدیریت شهری، عدالت در تقسیم امکانات شهری، رفع موانع و بروکراسی‌های کاذب و زائد در خدمت‌رسانی صحیح و به موقع به مردم، توجه به تأثیرات تصمیمات در مدیریت شهری، در فرهنگ و سبک زندگی مردم محورهای مرتبط با بیانیه گام دوم هستند که لازم است دنبال شوند.

 گفتمان واحد و روش‌هایی که متفاوت است

به گزارش فارس، این سؤالات برای عمده جریانات حاضر در صحنه انتخابات اصفهان در جریان انقلابی که بنا بر تهیه لیست انتخاباتی داشتند ارسال شده است و همه گروه‌هایی که به سوالات پاسخ دادند در گزارش گردآوری شده است. در کنار این گروه‌های خارج از مجمع نیروهای انقلاب، علاوه بر پاسخ‌های مسؤول فرایند انتخابات مجمع نیروهای انقلاب دو تشکل رهپویان و پیشرفت و عدالت به عنوان نماینده تشکل‌های حاضر در فرایند مجمع نیروهای انقلاب در این میزگرد حاضر بوده‌اند.

آنچه از پاسخ‌ها قابل استنباط است، تشابه و وحدت گفتمانی حداکثری همه گروه‌هایی اصفهانی هستند که خود را ذیل جریان انقلابی کشور تعریف کرده‌اند. اندک تفاوت‌ها نیز در نوع نگاه به مسائل و شیوه‌ها و روش‌هاست که بدون شک در شکل‌گیری یک مجموعه فکری منسجم و پویا لازمه اساسی و اصلی است. باید دید این منطق مشترک و روش‌های متفاوت آیا در ادامه با کنار هم قرار گرفتن، فضای جدیدی را برای مردم شهر اصفهان رقم خواهد زد یا میدان به جریانات دیگری واگذار خواهد شد تا برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

انتهای پیام/۳۶۱۲۵/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول