اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اولمرت: نتانیاهو با اقداماتش زمینه را برای انتفاضه سوم فراهم می‌کند

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با اشاره به حوادث اخیر در قدس اشغالی می‌گوید که هدف از این اقدامات به قدرت رساندن مجدد نخست‌وزیر فعلی این رژیم است.

اولمرت: نتانیاهو با اقداماتش زمینه را برای انتفاضه سوم فراهم می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در یادداشتی که روزنامه عبری‌زبان «جروزالم پست»، امروز (شنبه)، آن را منتشر کرد، از عملکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی این رژیم انتقاد کرد.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از جروزالم پست گزارش داد که اولمرت به حوادث خشونت‌آمیزی که گروه‌های تندروی یهودی اخیرا در قدس انجام دادند، اشاره می‌کند و این اقدامات را در راستای اهداف نتانیاهو و  دست‌آویزی برای او به منظور اعلام شرایط فوق‌العاده برای تشکیل کابینه‌ای راست‌گرای و تندرو با مشارکت حزب «یمینا» می‌داند.

حدود دو هفته پیش، منابع خبری گزارش دادند که یهودیان تندرو در فلسطین اشغالی و نظامیان صهیونیست با شهروندان فلسطینی در قدس اشغالی درگیر شده‌اند که طبق اعلام هلال احمر فلسطین، در این درگیری‌ها بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند.

در پی اقدام، گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه ضمن صدور بیانیه‌های در حمایت از مردم قدس، شهرک‌های اطراف نوار غزه راه با ۳۶ راکت هدف قرار دادند که از این تعداد تنها شش راکت رهگیری شد.

 اولمرت در این یادداشت مذکور اشاره می‌کند که ابتکار سازمان «لاهاوا»  (متعلق به جنبش کهانی-یهودیان تندرو)‌ درباره انجام اقدامات خشونت‌آمیز در قدس با هدف برهم ریختن اوضاع به نفع نتانیاهو صورت می‌گیرد که او در این خصوص هشدار می‌دهد که این اقدام واکنش فلسطینیان را و همچنین انتفاضه جدیدی را در پی خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته چهار انتخابات متوالی بی‌نتیجه را در میانه بحران سیاسی طولانی مدت که عمدتاً ناشی از جلسات محاکمه نتانیاهو و تلاش وی برای مسدود کردن آن‌ها بوده، برگزار کرده است. چهارمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در پنجم فروردین‌ماه اعلام شد؛ انتخاباتی که همچنان از ادامه بن‌بست سیاسی در سرزمین‌های اشغالی حکایت داشت.

کمیسیون انتخابات رژیم صهیونیستی پنجم فروردین‌ماه اعلام کرد حزب راست‌گرای «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و احزابی که متحد ذاتی‌اش محسوب می‌شوند مجموعاً ۵۲ کرسی از میان ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به دست آوردند.

مجموعه‌ دیگر احزاب، با تفکرات مختلف که در تلاش برای عزل نتانیاهو از قدرت هستند نیز ۵۷ کرسی به دست آوردند. با این تفاصیل، هیچ‌یک از دو طرف از ۶۱ کرسی لازم برای تشکیل کابینه برخوردار نبودند.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در یادداشت مذکور تأکید می‌کند با آنکه نتانیاهو تظاهر به «غافلگیر» شدن از حوادث اخیر در قدس می‌کند؛ اما او در آینده از این اقدام برای فشار بر گروه‌های راست‌گرا برای پیوستن به کابینه استفاده خواهد کرد.

اولمرت در بخش‌ دیگری از اظهاراتش اشاره می‌کند که یهودیان عمدا در بسیاری از مناطق کرانه باختری اقدام به آسیب زدن به فلسطینیان می‌کنند که او با سازماندهی شده خواندن این اقدامات، می‌افزاید که سازمان‌های یهودی با طراحی این تعرض‌ها علیه فلسطینیان برای آن‌ها تنگنای اقتصادی ایجاد می‌کنند به آن‌ آسیب جسمی می‌رسانند.

وی در این خصوص به سازمان صهیونیستی-تروریستی «فتیه التلال» اشاره می‌کند که عناصر آن، «کشاورزان فلسطینی را می‌زنند، درختان زیتون آن‌ها را جا می‌کنند و به آن‌ها سنگ پرتاب می‌کنند» و در ادامه می‌گوید که این اقدامات باعث خواهد شد فلسطینیان پاسخ سنگینی در نهایت به آن‌ها بدهند.

اولمرت بر این باور است که نتایج انتخابات اخیر در فلسطین اشغالی فضا را برای اقدامات سازمان‌های صهیونیستی متعرض به مردم فلسطین بهبود می‌بخشد به ویژه آنکه آن دسته‌ از «فاشیست‌ها»‌ از جمله «ایتمار بن گویر» رهبر جنبش کهانی که در این انتخابات توانسته‌اند خود را به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برسانند.

طبق گفته‌های نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، سیاستمداران حامی خشنونت علیه فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که «امکان اخاذی» از نتانیاهو وجود و دارد و نخست‌وزیر فعلی این رژیم از نظر آن‌ها فردی «بزدل است و توانایی تحمل فشار» را ندارد از این رو آن‌ها می‌دانند که با اعمال فشار علیه او، خواسته‌هایشان انجام خواهد شد.

ایهود اولمرت در این خصوص اشاره می‌کند که نتانیاهو از زمانی که برای دومین بار در سال ۲۰۰۹ قدرت را فلسطین اشغالی به دست گرفت، با فشار گروه‌های سیاسی حامی صهیونیست‌ها در کرانه باختری، فرصت ازسرگرفته شدن گفت‌و‌گو با تشکیلات خودگردان فلسطین را خراب کرده است.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در پایان این یادداشت  پیش بینی می‌کند اگر نتانیاهو در به راه انداختن درگیری در قدس به هدف خود نرسد، یا درگیری‌ در جبهه شمالی یا در نوار غزه یک درگیری به راه خواهد انداخت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول