اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مرغ AFC برای مربیان ایرانی غاز است!

سرمربیان 4 باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نشان دادند مرغ کنفدراسیون فوتبال آسیا برایشان حکم غاز را دارد و حرف‌های این نهاد بین المللی فوتبال را به گوش جان می‌شنوند و به آن عمل می‌کنند.

مرغ AFC برای مربیان ایرانی غاز است!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی با موفقیت سه تیم ایرانی استقلال، پرسپولیس و تراکتور تبریز به پایان رسید اما در پس برگزاری این رقابت‌ها اتفاق‌هایی رخ داد که از دید‌ها پنهان ماند که نیاز به بررسی بیشتری دارد.

یکی از مهم‌ترین مسایل آن حرف ‌شنوی مدیران، مربیان و حتی بازیکنان ایرانی از از تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیاست. تصمیم‌هایی که گاها باب میل فوتبال ایران هم نیست اما با این حال باشگاه ها و اعضای آنها خود را موظف می دانند به این تصمیمات پایبند باشند.

برای نمونه میزبانی گوای هند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2021 بود آن هم در حالیکه در ایران باشگاه‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور تبریز وحتی فولاد خوزستان می‌توانستند میزبانی به مراتب‌ شایسته‌تر از هند در این رقابت ها باشند اما به بهانه‌های واهی مثل تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان هر 4 تیم ایرانی در این رقابت‌ها مجبور به بازی در کشور های دیگر شدند.

مساله مهم‌تر که باید به آن پرداخت این است که سرمربیان این 4 باشگاه ایرانی دستورات و قوانین AFC را کمال و تمام و بدون اینکه به کسی طعنه بزنند، اجرا می‌کنند اما همین سرمربیان و مربیان گاها در ایران و داخل لیگ کشورمان نسبت به قوانین بی توجه هستند و به نوعی به رسانه‌ها و علاقه مندان خود که مشتاق شنیدن صحبت هایشان هستند پشت می کنند. 

در 21 هفته‌ای که از رقابت‌های لیگ برتر بیستم پشت سرگذاشته‌ایم اکثر سرمربیان این تیم‌ها حاضر به شرکت در نشست های خبری قبل از بازی در لیگ برتر نشده اند. از یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس گرفته تا فرهاد مجیدی سرمربی استقلال و رسول خطیبی سرمربی تراکتور، متاسفانه در اکثر نشست‌های خبری قبل از مسابقه حاضر نمی شوند.

جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان که در اکثر نشست‌های خبری قبل از بازی در لیگ برتر حاضر نمی شود در آسیا بنا به دلایلی ( مثل نداشتن مدرک حرفه‌ای مربیگری)  حق حضور در نشست‌های خبری در آسیا را نداشت. اینکه چرا سرمربیان ما به خوبی قوانین ای اف سی را رعایت می کنند اما به لیگ داخلی که می رسد این چنین بی اعتنایی می کنند در نوع خود سوال برانگیز است.

حال بماند که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال تلاش کرد در این نشست‌های خبری مسلط بودن به زبان انگلیسی خود را هم به نمایش بگذارد و در نشست خبری که خبرنگاران عربستانی و عرب زبان حضور داشتند به زبان انگلیسی حرف می‌زد! باید از سرمربی محترم استقلال سوال کرد آقای مجیدی چه اشکالی داشت که به زبان شیرین فارسی و مادری خود در کشوری بیگانه صحبت نکردید؟!

از سویی دیگر در نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا به ندرت دیدیم که سرمربیان باخت‌های خود را به گردن داور بیندازند و اگر از داور انتقادی هم داشتند آن را به نرم‌ترین شکل ممکن بیان می‌کردند اما در لیگ برتر در نشست‌های خبری بعد از مسابقه بخصوص بعد از شکست به راحتی علیه داور تند‌ترین صحبت‌ها را  بر زبان می‌آورند اما در لیگ قهرمانان ساکت می‌شوند زیرا آنجا به زعم این سرمربیان محترم باید احترام داوران تایلندی، اردنی، لبنانی، قطری، کره‌ای و ژاپنی را حفظ کرد اما حفظ حرمت داوران ایرانی را بر خود واجب نمی‌دانند!

به هر حال امیدواریم حضور در این رقابت‌ها و موفقیت سه تیم باشگاهی ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا زمینه‌ای برای تغییر رفتار سرمربیانی باشد که جز محبوب‌ترین سرمربیان فوتبال باشگاهی ما محسوب می‌شوند اما متاسفانه آنها با غیبت‌های خود در نشست‌های خبری قبل از بازی به این هواداران پرشور و پرشمارشان هم بی‌احترامی می‌کنند!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول