اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

کاهش ۳۴ درصدی پرونده‌های مسن و معوق در دادسرای ناحیه ۱۶ تهران

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۶ تهران: طی این مدت در اجرای سیاست‌های کلان قوه قضاییه و عمل به تأکیدات دادستان تهران، با تعیین تکلیف بیش از یک هزار پرونده مسن و معوق، ۳۴ درصد از آمار موجودی این نوع پرونده‌ها در در دادسرای ناحیه ۱۶ تهران کاسته شد.

کاهش ۳۴ درصدی پرونده‌های مسن و معوق در دادسرای ناحیه ۱۶ تهران

به گزارش خبرگزاری فارس، جابری سالخورده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۶ تهران با اشاره به موفقیت‌های چشمگیری که از نظر کاهش پرونده‌های موجودی در دادسرا در نثیجه اقدامات این دادسرا و کارکنان قضایی و اداری، به دست آمده؛ اظهار کرد: طی این مدت در اجرای سیاست‌های کلان قوه قضاییه و عمل به تأکیدات دادستان تهران، با تعیین تکلیف بیش از یک هزار پرونده مسن و معوق، ۳۴ درصد از آمار موجودی این نوع پرونده‌ها در در دادسرای ناحیه ۱۶ تهران کاسته شد.

وی افزود: دادسرای ناحیه ۱۶ تهران در جنوبی‌ترین نقطه شهر تهران واقع شده که مناطق ۱۶ و ۱۹ شهرداری را در حوزه قضایی خود دارد و وجود محله‌های جرم خیز باعث شده تعداد زیادی پرونده در این دادسرا تشکیل شود.

جابری از کاهش ۲۴ درصدی تعداد محکومین زندانی اجرای احکام و ۵ درصدی موجوی پرونده‌ها در این دادسرا خبر داد و اضافه کرد: با مدیریت ارجاع پرونده‌ها و افزایش استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در جرایم قابل گذشت، در بحث کاهش ورودی به شعب تحقیق نیز در بازه زمانی ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ نسبت به ۶ ماهه اول سال حدود ۱۲ درصد کاهش ورودی را شاهد بوده ایم و در بخش عملکرد پرونده‌های مسن و معوق حدود ۳۴ درصد کاهش در بازه زمانی ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۳۹۹ ملاحظه می‌شود.

سرپرست دادسرای ناحیه ۱۶ تهران ساماندهی دست فروشان بازار بلورفروشان شوش و بازارچه احسانی عبدل آباد در ایام نوروز را از دیگر اقدامات این دادسرا برشمرد و اظهار کرد: ساماندهی دست فروشان در بازار‌های مذکور در کاهش جرایم در آن مناطق موثر بوده است؛ ضمن اینکه با توجه به وضعیت منطقه و تردد زیاد مردم، نظارت‌های لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هم انجام گرفته است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول