اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

چالش بیمه‌ای در ساوه و زرندیه وجود ندارد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: چالش بیمه‌ای در ساوه و زرندیه وجود ندارد.

چالش بیمه‌ای در ساوه و  زرندیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علیرضا حسینی عصر امروز در نشست صمیمی روسای شعب تأمین اجتماعی ساوه و دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر در ساوه اظهار کرد: تعامل مناسب کارفرمایان در پرداخت‌ها و هماهنگی و همکاری از سوی سازمان با کارفرمایان موجب شده چالش بیمه‌ای در ساوه و زرندیه وجود نداشته باشد. 

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به عدالت درمانی نیز افزود: در این راستا از اسفندماه سال گذشته مقرر شد در شهرستان‌هایی از جمله دلیجان، محلات و خمین که سازمان تأمین اجتماعی در آن شهرستان‌ها مراکز درمانی ملکی ندارد خدمات درمانی برای افراد بالای ۶۵ سال در مراکز دولتی به صورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی ارائه ۳۰ خدمت از حضوری به غیرحضوری، فعالیت سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی، اجرای طرح ۳۰۷۰، بخشودگی جرائم کارفرمایان، کاهش دو هزار بخشنامه به ۶۰ بخشنامه، حذف اعتبار و صدور دفترچه را حرکت از سیستم سنتی به مکانیزه در دو سال اخیر به عنوان انقلاب در سازمان تأمین اجتماعی نام برد و بیان کرد: ارائه این خدمات باعث کاهش ۷۰ درصدی مراجعات به شعبه و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی شده است.

حسینی اضافه کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا حدود ۴۰۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌های ملکی سازمان در این استان بستری شدند و نخستین شهید سلامت تأمین اجتماعی در این استان ثبت شد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اجرای قانون همسان و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: این مهم پس از سال‌ها پیگیری تشکل‌ها و کانون‌های کارگری به ثمر نشست و بازنشستگان می‌توانند از مزایای این مهم از طریق وصولی منابع سازمان بهره‌مند شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: هم‌اکنون حداقل بگیرهای سازمان تأمین اجتماعی از حداقل بگیرهای کشوری بالاتر هستند و تنوع بازنشستگی این سازمان قابل مقایسه با بازنشستگان لشکری نیست.

حسینی اظهار کرد: در این افزایش و همسان‌سازی در مرحله نخست از ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان و در مرحله دوم با در نظر گرفتن پرداختی اسفندماه سال ۹۹ (۷۵ درصد ضریب بازنشستگی نسبت به حداقل سال بازنشستگی) باشد و هیچ بازنشسته‌ای در سال ۹۹، حقوقش از ۵۰ درصد اسفندماه ۹۹ نباید کمتر باشد.

وی بیان کرد: در خصوص حداقل بگیرها که ۶۰ درصد بازنشستگان را شامل می‌شوند افزایش بالای ۱۳۰ درصدی داشتیم و از اسفندماه سال ۹۸ نسبت به فروردین‌ماه سال ۹۹، حداقل بگیر ۲۰ سال که ماهانه یک‌میلیون و ۶۷۰ هزار تومان دریافتی داشتند در حال حاضر سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافتی و حداقل بگیر ۳۰ سال به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: پرداختی سازمان در اسفندماه سال ۹۸ بابت حقوق بازنشستگان حدوداً ۶۸۰۰ میلیارد تومان بوده است و این در اسفندماه سال ۹۹ به ۹۵۰۰ هزار میلیارد تومان و در حال حاضر به ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان (۷۰ درصد) هزینه‌های سازمان افزایش پیدا کرده است.

حسینی با اشاره به کسری منابع بیان کرد: با توجه به بند «و» تبصره ۲ سایر منابع کمک خواهد کرد که این کسری جبران شود.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیکی نیز افزود: ۹۰ درصد بخش خصوصی همکاری داشته‌اند اما دانشگاه علوم پزشکی با بیان فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، هنوز با این طرح همکاری مطلوبی نداشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: همگام با موج چهارم کرونا  سازمان اعلام کرده که هرگونه پرداختی به دانشکده علوم پزشکی صرفاً با نسخه الکترونیکی انجام خواهد شد.

حسینی، جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی را ۹۸۵ هزار و ۲۱۶ نفر دانست و گفت: این میزان بیش از ۶۸ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز گفت: در شرایط سخت کرونایی و اقتصادی، بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات این شهرستان در مراحل مختلف استانی و کشوری مقام کسب کردند.

داود میرزایی اظهار کرد: این امر نشان از همت بلند و مقاومت واحدهای صنعتی در برابر توطئه‌های دشمنان را دارد.

وی افزود: برخی کارخانجات به‌رغم شرایط سخت اقتصادی، مانند شرکت قوطی سازی آلومینیوم عنوان کشوری را کسب کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه در خصوص افزایش حقوق شاغلین واحدهای تولیدی و صنعتی در سال جاری بیان کرد: در این دولت افزایش حقوق نسبت به دولت‌های گذشته در چنین شرایط نامساعد اقتصادی جای خرسندی دارد هرچند میزان دریافتی با نرخ واقعی تورم فاصله معناداری دارد.

میرزائی با اشاره به این‌که حقوق دریافتی کارگران پاسخگوی ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌های زندگی آنان است، اظهار امیدواری کرد؛ این مهم نیز به‌زودی امکان‌پذیر شود و کارگران به حق و حقوق واقعی خود دست یابند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول