اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ایجاد مراکز گردشگری شیلاتی در شهرستان های جلفا و هشترود

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از ایجاد مراکز گردشگری شیلاتی در شهرستان های جلفا و هشترود خبر داد.

ایجاد مراکز گردشگری شیلاتی در شهرستان های جلفا و هشترود

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا،  قاسم جعفروند در گفت وگو با خبرنگاران از صدور اولین مجوز گردشگری شیلاتی در شهرستان چاراویماق آذربایجان‏شرقی توسط اداره ‏کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هماهنگی شیلات استان در شهرستان چاراویماق خبر داد.

وی گفت: گردشگری شیلاتی یکی از بخش‌های کارآمد و با ظرفیت صنعت شیلات استان محسوب می‌شود که آذربایجان شرقی با دارا بودن اراضی و مزارع پر رونق ظرفیتی بی‌نظیر در این حوزه را دارا است که طی یک سال اخیر با آغاز فعالیت چند مرکز گردشگری شیلاتی در استان، شاهد رونق این بخش خواهیم بود.

جعفروند خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس و حاشیه جاده مرزی جلفا  ـ سیه رود از پتانسیل بالایی در این زمینه برخوردار می‏باشد، بنابراین پرورش دهندگان این منطقه می ‏توانند با هماهنگی این مدیریت نسبت به اخذ مجوز گردشگری شیلاتی اقدام نمایند و در این راستا شیلات نیز حمایتهای لازم را به عمل خواهد آورد.

وی اظهار کرد: سایر شهرستانهای استان از جمله شهرستانهای هشترود و چاراویماق نیز از شهرستانهای با ظرفیت استان در حوزه کشاورزی است که رونق بخشی به گردشگری شیلاتی آن در دستور کار این مدیریت قرار گرفته که در این راستا نخستین مجوز گردشگری شیلاتی آن صادر شد.

شایان ذکر است این مجموعه گردشگری در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع و در اراضی روستای حاجی‏کند شهرستان چاراویماق و در حاشیه رودخانه آیدوغموش ایجاد شده و عمده فعالیت آن پرورش ماهی قزل‌آلا است که با توجه به اینکه این مرکز در مسیر گردشگری به آبگرم منیشگه قرار دارد هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران بوده و در فصول بهار و تابستان به عنوان یکی از مراکز شناخته شده گردشگری شهرستان به ارائه خدمات می‌پردازد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول