اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کارخانه «سیمان پیوند» باید تعهدات محیط زیستی خود را اجرا کند/ معادن باید اطلاعات خود را در اختیار محیط زیست گلستان قرار دهند

استاندار گلستان گفت: کارخانه «سیمان پیوند» به عنوان تنها کارخانه سیمان استان باید تعهدات محیط زیستی خود را در خصوص کاشت درخت و تبدیل عرصه بهره‌برداری به شرایط پیشین اجرا کند.

کارخانه «سیمان پیوند» باید تعهدات محیط زیستی خود را اجرا کند/ معادن باید اطلاعات خود را در اختیار محیط زیست گلستان قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در جلسه شورای معادن استان با بیان اینکه یکی از مزیت‌های استان معادن هستند، اظهار کرد: تمامی معادن استان نهایتا ظرف مدت سه ماه باید اطلاعات خود را در اختیار محیط زیست استان قرار دهند.
اظهار کرد: ارزش افزوده و اشتغال معادن باید در استان تعریف شود و با توجه به وجود ۱۶ معدن زغال سنگ که ۱۱ معدن فعال است باید اطلاعات کاملی از آنها موجود و در اختیار استان باشد.

* میدان تیر ارتش که در محدوده فعالیت یکی از معادن ید است باید جابه‌جا شود/ همه معادن باید اطلاعات خود را در اختیار محیط زیست گلستان قرار دهند
وی افزود: «میدان تیر ارتش» که در محدوده فعالیت یکی از معادن ید است باید جابه‌جا شود و این تداخل رفع شد.
استاندار گلستان یادآور شد: «کارخانه سیمان پیوند» به عنوان تنها کارخانه سیمان استان باید تعهدات محیط زیستی خود را در خصوص کاشت درخت و تبدیل عرصه بهره‌برداری به شرایط پیشین اجرا کند تا بتوان در خصوص صدور مجوزهای جدید برای آنها تصمیم‌گیری کرد.
حق‌شناس ادامه داد: همواره عرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است و بهره‌برداری از معادن نباید منجر به تخریب طبیعت شود.

* استفاده از معادن براساس قوانین، با حفظ محیط زیست و با توجه به منافع استان انجام شود
وی یادآور شد: گلستان استانی سرشار از مواهب الهی در حوزه معدنی است و باید تلاش کنیم استفاده از معادن براساس قوانین، با حفظ محیط زیست و با توجه به منافع استان انجام شود.
لازم به ذکر است در این جلسه طلوعیان مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گزارشی از آخرین وضعیت معادن استان ارائه کرد و همچنین نمایندگان معادن نیز به ارائه خواسته‌های خود پرداختند و پیرامون آن تبادل‌نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول