اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

معلم متعهد ریشه فکری دانش‌آموزان را تربیت می‌کند

امام‌ جمعه فیروزآباد با بیان اینکه تجلیل از مقام معلم به معنای تقدیر از دانش، اندیشه و فرهنگ یک جامعه است، گفت: یک معلم متعهد ریشه فکری دانش‌آموزان را تربیت می‌کند و شخصیتی مثل شهید فهمیده‌ها را تحویل جبهه می‌دهد.

معلم متعهد ریشه فکری دانش‌آموزان را تربیت می‌کند

آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز گرامیداشت مقام معلم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی با شناخت صحیح از متفکران و اندیشه‌پردازان انقلاب اسلامی و کینه‏‌هایی که از این انقلاب داشتند، دست به ترور زدند و استاد مطهری را که به‌ عنوان مغز متفکر و اندیشه پرداز انقلاب بود، به شهادت رساندند.

وی افزود: دشمنان نظام به خیال خام خود می‏ خواستند از حرکت این انقلاب بکاهند اما مانند همیشه ناکام ماندند.

امام‌جمعه فیروزآباد در سخنانی با گرامیداشت یاد معلم شهید استاد مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم و ماه مبارک رمضان ادامه داد: از خدا می‏ خواهیم که ما را در راهی که در آن قدم برمی‌داریم و خدمت می‌کنیم، موفق بدارد.

هاشمی زاده اضافه کرد: شهید مطهری با مقابله تمام قد با انحرافات و التقاط همچنین روشنگری‌ راجع به دشمنان داخلی و خارجی و دگراندیشان، اندیشه‌های ناب اسلامی را برای همگان تبیین و تشریح کرد و سبب حفظ آن شد.

وی با اشاره به کتب شهید مطهری بیان داشت: امام خمینی (ره)، کتب شهید مطهری را فاقد مشکل عنوان می کند و رهبر فرزانه انقلاب تأکید بر استفاده از کتب شهید مطهری در مدارس و دانشگاه‌ها دارند که این باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

امام‌ جمعه فیروزآباد گفت: احترام به معلم، احترام به فرهنگ، هنر و دانش یک جامعه است و باید تلاش کنیم فرهنگ استادی و شاگردی و احترام به بزرگان را در جامعه نهادینه کنیم.

هاشمی زاده افزود: چهره معلم، در تابلو اسلام به زیبایی ترسیم‌ شده است و در روایات معصومین (ع) معلم جایگاه ویژه‌ای دارد.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: ریشه همه بدبختی‌ها جهالت است و هر کشوری بخواهد به جایگاه رفیعی برسد باید نیروی متخصص و عالم تربیت کند.

وی بیان داشت: یک معلم متعهد ریشه فکری یک شاگرد را تربیت می‌کند و شخصیتی مثل شهید فهمیده‌ها را تحویل جبهه می‌دهد.

هاشمی زاده در پایان بار دیگر ۱۲ اردیبهشت را به تمام معلمان و اساتید تبریک گفت و بیان کرد: روز شهادت شهید مطهری را به این خاطر روز معلم انتخاب کردند تا دانش و بینش معنوی را در نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول