اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دریافتی کارگران زیرخط فقر است

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه مهم‌ترین مشکلات کارگران را قراردادهای موقت جامعه کارگری، تعطیلی تعاونی‌های مصرف و مسکن دانست و گفت: علی‌رغم افزایش مناسب حقوق کارگران، هنوز این قشر با میزان دریافتی خود زیر خط فقر به سر می‌برند.

دریافتی کارگران زیرخط فقر است

داود میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: سال‌ها از پیگیری طولانی‌مدت جامعه بازنشستگی کشور، برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی می‌گذرد.

وی افزود: با گذشت بیش از ۱۳ تا ۱۴ سال از تصویب این قانون متأسفانه تا امسال اجرایی نشده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه بیان کرد: متأسفانه به‌رغم نبود مشکل مالی در دولت‌های گذشته و اعتبار کافی، این مهم محقق نشد و با پیگیری‌هایی که انجام شد با کمک سازمان تأمین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری‌های مداوم کانون عالی بازنشستگان کشور، رئیس پیشکسوتان کشور، این امر به نتیجه رسید.

میرزایی بیان کرد: مرحله اول این طرح در سال جاری انجام و حقوق قابل توجهی از بازنشستگان افزایش پیدا کرد و آنچه تعهد و وعده شده بود به درستی انجام نشده بود که مورد اعتراض جامعه بازنشستگی کشور قرار گرفت.

وی گفت: به همین دلیل حقوق فروردین‌ماه امسال با شیوه‌ای متفاوت پرداخت شد و با توجه به قول مساعد سازمان تأمین اجتماعی که تا ۱۰ اردیبهشت این اتفاق خواهد افتاد، امروز اصلاح احکام در سایت تأمین اجتماعی اعلام شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه ادامه داد: اندک اشکالات وارده با هماهنگی با شعبات تأمین اجتماعی قابل رفع خواهد بود.

میرزایی در خصوص برگزاری هرگونه تجمع به مناسبت روز کارگر ادامه داد: با توجه به شرایط قرمز کرونایی و عدم امکان هرگونه تجمع و مراسم گرامیداشت روز کارگر را با شیوه‌ای دیگر برگزار خواهیم کرد.

وی مهم‌ترین مشکلات کارگران را قراردادهای موقت جامعه کارگری، تعطیلی تعاونی‌های مصرف و مسکن دانست و بیان کرد: علی‌رغم افزایش مناسب حقوق کارگران، هنوز این قشر با میزان دریافتی خود زیر خط فقر به سر می‌برند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول