اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

برگزاری ویژه برنامه سپاس معلم در مدرسه تلویزیونی ایران

به مناسبت آغاز هفته معلم، ویژه برنامه سپاس معلم در مدرسه تلویزیونی ایران برگزار می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه سپاس معلم در مدرسه تلویزیونی ایران

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در ویژه‌برنامه «سپاس معلم» که به مناسبت گرامیداشت «هفته بزرگداشت مقام معلم» و در شبکه آموزش سیما برگزار شد، با تبریک روز و هفته معلم به فرهنگیان، اظهار کرد: شهید مرتضی مطهری در ساخت بنیادهای اعتقادی و فکری جامعه نقش تأثیرگذاری داشته است و در شرایطی که جامعه ما به این شهید بزرگوار و اندیشه‌های نابش نیازمند بود، وی را به شهادت رساندند، اما شهادتش نیز نقطه‌ای برای آشنایی بیشتر جامعه با این مرد فرهیخته شد.

وی ادامه داد: معلمی شغلی است که تمام لحظات آن خاطره است. ارتباط با انسان‌ها بالاترین و ناب‌ترین ارتباط است، معلمان با روح و روان دانش‌آموزانشان ارتباط دارند و معتقدم معلمان بیش از آنکه به دانش آموزان بیاموزند، خودشان می‌آموزند و می‌توانند با هر دانش‌آموز و در کنار هر دانش‌آموز تجربه‌های جدیدی را یاد بگیرند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: معلمان غنی‌ترین و رفیع‌ترین جایگاه را در جامعه دارند. شخصیت و هویت هر فرد، با معلمش رقم می‌خورد و همه ما مدیون معلمان هستیم.

وی افزود: انسان‌ها در شرایطی به دنیا می‌آیند که هیچ نمی‌دانند و نقطه آغاز زندگی، یادگیری و نقش‌آفرینی، معلمان هستند. معلمان از ابتدای کودکی، تا تمام لحظات زندگی، در کنار ما هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به مسئولیت سخت آموزش در دوره کرونا، تصریح کرد: در این دوران، هنرنمایی، مسئولیت‌پذیری، سخت‌کوشی و خلاقیت معلمان مثال‌زدنی شد و باوجود تمام مشکلات، به همت معلمان، «ایران سراسر مدرسه شد.» ما توانستیم با کمک صداوسیما و در پرتو تلاش همکاران فرهنگی، مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد را تولید کنیم و همه این‌ها دست‌به‌دست هم دادند تا آموزش تعطیل نشود و هیچ دانش آموزی از مسیر آموزش بازنماند.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به هوشمندی و هوشیاری جامعه فرهنگی و معلمان در مقابله با پدیده کرونا، گفت: تا قبل از کرونا، معلم در یک کلاس بسته، تنها در معرض دید تعداد محدودی از دانش آموزان قرار داشت ولی بعد از کرونا، کلاس‌ها به‌صورت ملی برگزار شد و مخاطب هر معلم، تنها تعداد محدودی از دانش آموزان کلاس نبودند،  بلکه کل کشور و خانواده‌ها بودند. به‌طور یقین، کار در این عرصه بسیار سخت‌تر از قبل بود ولی معلمان نشان دادند که در این اقیانوس بزرگ هم توانستند آموزش را باکیفیت، ادامه دهند. این موضوع، نشان‌دهنده هنر معلمی، هوشمندی و هوشیاری معلمان کشور در برخورد با پدیده‌های ناگهانی است.

حاجی میرزایی ضمن تقدیر از شبکه آموزش و صداوسیما در ارائه آموزش به دانش آموزان از طریق مدرسه تلویزیونی ایران، گفت: هر تغییری با ابهام روبرو است و عدم اطمینان می‌آورد اما در کنار تمام کاستی‌ها، فرصت‌هایی هم ایجاد می‌کند. صداوسیما از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد و توانست از همان هفته اول با برنامه‌ریزی و بدون فاصله زمانی به استمرار آموزش ادامه دهد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به این که استراتژی و تصمیم درست صداوسیما در برخورد با شیوع کرونا، باعث برقراری عدالت آموزشی و بیش از گذشته در کشور شد، تصریح کرد: پانزده و نیم میلیون دانش‌آموز و یک‌میلیون معلم، تا قبل از کرونا در 105 هزار مدرسه کشور مشغول به فعالیت بودند که با شیوع کرونا از حضور آن‌ها در مدارس جلوگیری شد. در این شرایط، حضور به‌موقع آموزش‌وپرورش از طریق تلویزیون، توانست فرصت یکسان و برابری در جامعه، برای دانش آموزان، حتی در دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور، فراهم آورد که از این بابت قدردان صداوسیما هستیم.

وی گفت: «معلم» در همه حال، مسئول آموزش دانش‌آموزانش هست و در این مسیر امکانات و ابزارهای مختلفی ازجمله، آموزش‌های «تلویزیونی»، «شبکه شاد» و «بسته‌های آموزشی» را برای ارائه آموزش باکیفیت، در اختیار معلمان قراردادیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ دانش‌آموزی در هیچ کجای کشور، از آموزش محروم بماند.

در پایان این برنامه، از معلمان منتخبی که در دوره کرونا در عرصه آموزش‌های تلویزیونی و مجازی فعالیت داشتند، از سوی وزیر آموزش‌وپرورش، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول