اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

احیای اولین شب قدر در سوریه/ مدافعان حرم با تصاویر حاج قاسم وارد زینبیه شدند

مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) با حضور جمعیت برگزار شد و مدافعان حرم با در دست داشتن تصاویری از شهید قاسم سلیمانی در حرم و زینبیه به عزاداری پرداختند.

احیای اولین شب قدر در سوریه/ مدافعان حرم با تصاویر حاج قاسم وارد زینبیه شدند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همزمان با اولین شب از لیالی قدر، در سوریه نیز مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان برگزار شد.

در حرم حضرت زینب (س)، مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان از ساعت ۲۲ به وقت دمشق آغاز شد و پس از قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی، حجت‌الاسلام صفارهرندی، نماینده ولی فقیه در سوریه به سخنرانی و احیای اولین شب قدر پرداخت.

در این مراسم علاوه بر مردم سوریه، برخی از ایرانیان حاضر در این کشور نیز حضور داشتند و در کنار مدافعان حرم به زیارت و نیایش پرداختند. برخی از مدافعان حرم با همان لباس‌های رزم در حرم حضرت زینب (س) حضور یافتند و در حالی که تصاویری از شهید قاسم سلیمانی در دست داشتند، قبل از برپایی مراسم احیای شب قدر در خیابان زینبیه عزاداری کرده و پس از ورود به حرم بانوی دشت کربلا نوای لبیک یا زینب (س) سردادند.

همچنین بسیاری از زائران در کنار ضریح دختر امیرالمؤمنین (ع)، به عزاداری شهادت امام علی (ع) پرداختند و حوالی سحرگاه نوزدهم ماه رمضان همزمان با سالروز ضربت خوردن حضرت علی (ع)، نوای «یا علی مدد» طنین‌انداز شد.

در حرم حضرت رقیه (س) نیز مراسم شب قدر از اذان مغرب آغاز و پس از اقامه نماز جماعت، سفره‌های افطاری در حرم ریحانةالحسین (ع) پهن شد. زائران پس از افطار به زیارت و نیایش پرداخته و مراسم شب قدر از ساعت ۲۳ به وقت دمشق در حرم حضرت رقیه (س) برگزار شد.

در این مراسم، مجتبی باقری از مداحان اهل بیت (ع) در وصف مظلومیت امام اول شیعیان و همچنین واقعه عاشورا به مداحی پرداخت و دعای جوشن کبیر نیز قرائت شد. در ادامه نیز حجت‌الاسلام سیدسلیمانی سخنرانی و مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان ادامه پیدا کرد. پس از آن نیز عزاداری ایام شهادت امام علی (ع) در حرم حضرت رقیه (س) برگزار شد و تا اذان صبح ادامه داشت.

در ادامه تصاویری از اولین شب قدر در حرم حضرت رقیه (س) را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول