اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رأی مثبت شورای شهری‌ها به واگذاری یکی از املاک شهرداری به بنیاد امیرکبیر

اعضای شورای شهر تهران با 17 رأی موافق به واگذاری ملکی از شهرداری به بنیاد امیرکبیر به مدت مشخص به منظور ایجاد موزه رأی مثبت دادند.

رأی مثبت شورای شهری‌ها به واگذاری یکی از املاک شهرداری به بنیاد امیرکبیر

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌دویست و نود و یکمین جلسه شورای شهر امروز برگزار شد و موضوعات مختلفی از جمله واکسن‌خواری مورد بحث و گفت‌وگو قرار است و حناچی به سوالات اعضای شورا پاسخ داد. پس از آن اعضای شورا نیز تذکراتی در مباحث مختلف به مدیران شهرداری داشتند و مباحث دیگری هم از جمله واگذاری یکی از املاک شهرداری به بنیاد امیرکبیر مورد بحث قرار گرفت.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره واگذاری ملک شهرداری و بهره‌برداری بنیاد فرهنگی امیرکبیر از آن به مدت مشخص گفت: مرحوم حبیبی در ادواری معاون اول رئیس‌جمهور بود و از دیگر سران کشورها هدایای نفیسی دریافت کرد که با توجه به علاقه شخصی آن به میراث فرهنگی این مجموعه‌های نفیس جمع‌آوری شد.

هاشمی  افزود: بعد از فوت مرحوم حبیبی بار نگهداری این مجموعه‌ها ارزشمند به دوش خانواده‌‌اش افتاد و سعی شد این میراث به نوعی برای استفاده عموم حفظ شود.

رئیس شورای شهر تهران  ادامه داد: شهرداری پایتخت در دوره گذشته مکانی از ساختمان‌های قدیمی را در اختیار وی قرار داد ولی به دلیل قدیمی بودن ساختمان محل دیگری را برای آنها در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه مرحوم حبیبی  ایران‌شناسی جدیدی را پایه‌گذاری کرده و به احیای مکتب نقاشی پرداخته است گفت:‌نمونه‌های فرش و فرشینه‌های ایرانی، نسخ ارزشمند کتاب قدیمی در مجموعه مرحوم حبیبی قرار دارد و در آینده می‌توان با تبدیل ملکی به بنیاد فرهنگی امیرکبیر آن را تبدیل به یکی از موزه‌های ماندگار شهر کنیم.

هاشمی با اشاره به سرمایه‌گذاری 8 میلیارد تومانی از سوی سرمایه اجتماعی در این ساختمان گفت: این موضوع واگذاری ملکی محسوب نمی‌شود بلکه حق بهره‌برداری با زمانبندی مشخص به بنیاد امیرکبیر داده شده تا مجموعه‌های مرحوم حبیبی نیز در آن نگهداری شود.

 

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول