اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

علیرضا افشار برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی و فرمانده اسبق نیروی مقاومت بسیج برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

علیرضا افشار برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد

 به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی و فرمانده اسبق نیروی مقاومت بسیج در نشست خبری که صبح امروز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

رئیس کمیته تدوین و ترویج منشور اخلاق انتخابات، گفت: اخلاق انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و ملاحضات باید ها و نباید ها باید در انتخابات رعایت شود.

وی ادامه داد: ایران دارای منابع نفتی و معدنی زیادی بود که باید از آن به خوبی استفاده شود اما دشمن بر روی سرمایه اجتماعی برنامه ریزی کرده و برای بی اعتماد کردن مردم نسبت به نظام فعالیت گسترده‌ای انجام می دهد. سرمایه اجتماعی باید در پرتو نظام حفظ شود و صرف فعالیت در احزاب و گروه ها نباید منافع ملی خدشه دار شود و در این رابطه منشور اخلاق انتخابات باید رعایت شود.

افشار خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس هشتم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را تشکیل دادیم و ۲۲ نهاد  منشور اخلاق انتخابات را امضا کردند و برای همه دستگاه ها ارسال شده است البته گفتمان سازی تضمین منشور اخلاق انتخابات است که در این زمینه کلیپ‌های مختلفی را در دوره های قبلی ارائه شد.

وی ادامه داد: منشور اخلاق انتخابات دارای دو قسمت اصول ارزش های اخلاقی و  آئین رفتار است که دارای ۱۴ اصل و ۶ بخش بوده و شیوه نامه منشور تهیه شده است. در رابطه با اخلاق انتخاباتی توصیه هایی از سوی مقام معظم رهبری و امام (ره) ارائه شده است اما اصول منشور اخلاق انتخابات در اول دین محوری است و دوم کرامت انسانی بوده و سوم قانون محوری و چهارم وفای به عهد و امانت داری است اما محور پنجم احساس تعلق و مسوولیت جمعی بوده که توجه به رای اکثریت بسیار حائز اهمیت است.

افشار ادامه داد: محور ششم پاسخ گویی بوده و محور هفتم صداقت و راستی و محور هشتم وفاق اجتماعی برای جلب رضایت مردم است از دیگر محورها مشارکت حداکثری بوده  و محور بعدی همبستگی در راستای اقتدار ملی است. محور بعدی پاک دستی و پرهیزکاری مالی بوده که بسیار اهمیت دارد اما حفظ منافع ملی بر منافع مالی به عنوان محور سیزدهم در منشور اخلاق انتخابات است و آخرین محور رشد و آخرین محور منشور تعالی تربیت سیاسی انتخابات است.

رئیس کمیته تدوین و ترویج منشور اخلاق انتخابات اضافه کرد: لایحه ای داریم که همه نامزدها به طور مساوی از امکانات برای تبلیغات استفاده کنند. از طرفی باید بگویم سلامت انتخابات در کشور توسط هیات های اجرایی و مجریان انجام می شود که باید نگاه بی طرفانه داشته و آرامش در انتخابات حاکم شود.

وی ادامه داد: محور دوم آئین نامه مجریان هستند؛ محور سوم از آئین نامه مربوط به رسانه ها بوده که باید طبق قوانین تبلیغات صورت گیرد از طرفی آموزش قوانین و مقررات به مردم در کیفیت انتخابات تاثیرگذار است چرا که باید از تخریب چهره ها و نامزدهای انتخاباتی پیشگیری کرد زیرا در چند سال اخیر این موضوع به درستی رعایت نشده که نمونه آن مناظره های تلویزیونی است. همچنین برای نخبگان و شخصیت های اثرگذار قانون داریم که باید بر اساس آن فعالیت کنند و از ارتباط با بیگانگان پرهیز کنند البته احزاب و گروه ها طبق منشور اخلاقی و در چهارچوب قانون باید فعالیت کنند.

 افشار افزود: نامزدها باید از سیاه نمایی پرهیزکرده و همچنین مردم سعی کنند بصیرت خود را افزایش دهند که در این زمینه دچار ضعف هستیم  از طرفی باید بگویم حق انتخاب غیر قابل بازنگری است و جوانان باید با شناخت کامل در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول