اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش حملات داعش تهدیدی برای ثبات شهرهای عراق

طی دو هفته اخیر شهرهای مختلف عراق شاهد افزایش حملات عناصر داعش بود که در نتیجه آن ده‌ها نفر از شهروندان و نیروهای امنیتی این کشور کشته و زخمی شدند.

افزایش حملات داعش تهدیدی برای ثبات شهرهای عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهرهای کرکوک، دیالی، الأنبار و منطقه نوار امنیتی بغداد از جمله مناطقی بودند که اخیرا شاهد بیشترین حملات تروریستی بوده‌اند با وجود اینکه عملیات‌های نیروهای ارتش و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق برای مهار خطرات و تهدیدات نیز همچنان ادامه دارد.

«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان از ائتلاف «القوی العراقیة» در این خصوص به وبگاه «العربی الجدید» می‌گوید: افزایش حملات گروه تروریستی داعش در تعدادی از شهرها، بیانگر وجود شکاف‌های امنیتی و نظامی است که عناصر این گروه از آن برای اجرای حملات خود استفاده می‌کند.

العزاوی افزود که مسئولان امنیتی بایستی سریعا در طرح‌های امنیتی تجدیدنظر کنند تا جلوی هر گونه نفوذ امنیتی گرفته شود.

او گفت که این حملات خطری برای ثبات شهرها و امنیت آن است همچنانکه عملیات آدم‌ربایی اخیر در کرکوک نیز نشانه خطرناکی از افزایش خطرات داعش است که تجدیدنظر درباره طرح‌های مقابله با عناصر باقی مانده این گروه را می‌طلبد.

منابع امنیتی عراق اعلام کرده‌اند که قربانیان حملات داعش طی دو هفته اخیر به حدود ۳۰ کشته و ۴۰ زخمی رسیده است که نیمی از آن‌ها از نیروهای امنیتی هستند و عمده این حملات نیز با استفاده از بمب‌های دست‌ساز یا حملات مسلحانه صورت گرفته و علاوه بر آن داعش تعدادی از شهروندان عراقی را ربوده است.

بامداد روز شنبه (دیروز) نیز عناصر داعش نیروهای ارتش عراق در شهرک الطارمیه واقع در شمال بغداد را هدف قرار داده و هفت نظامی از جمله سه افسر را کشته و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

«بدر الزیادی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف «سائرون» نیز از تلاش‌های پارلمان برای میزبانی مسئولان امنیتی و نظامی عالی کشور به منظور بررسی افزایش حملات داعش در شهرهای مختلف خبر داد.

تأثیرگذاری بر انتخابات پارلمانی عراق

الزیادی در مصاحبه با وبگاه «العربی الجدید» گفت که افزایش حملات داعش بدون شک بر برگزاری انتخابات پارلمانی در اکتبر آینده تأثیر خواهد گذاشت لذا تلاش برای جلوگیری از نفوذ امنیتی در شهرها و تشدید تدابیر امنیتی و اتکا به تلاش‌های اطلاعاتی و حملات پیشگیرانه ضروری است.

وی از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق خواست تا اهتمام بیشتری به پرونده امنیتی داشتته و آن را در اولویت قرار دهد.

همچنین سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که نیروهای امنیتی در حال اجرای تغییراتی در طرح‌های امنیتی به منظور جلوگیری از تکرار حملات و نفوذهای امنیتی است.

الخفاجی افزود: سخن درباره امکان سیطره داعش بر برخی مناطق یا روستاهای کوچک از طریق این حملات نه تنها محال است بلکه رویایی است که هرگز محقق نخواهد شد و تمامی حملات داعش را زیرنظر داریم و این گروه با تعداد اندک بین چهار تا شش نفر این حملات را انجام می‌دهد و سیطره یا اشغال مناطق با این تعداد از تروریست‌ها ممکن نیست.

وی بر استمرار حملات هوایی و عملیات‌های بی‌سابقه برای حمله به مراکز فرماندهی داعش تأکید کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول