اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شأن و منزلت فرهنگیان هنوز در جایگاه اصلی نیست

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پیشرفت و سعادت جامعه رو به رشد و توسعه در دست قدرت معلمان است، اظهار داشت: متخصصان و آینده‌سازان کشور دست‌پرورده و آموزش‌دیده معلمان هستند.

شأن و منزلت فرهنگیان هنوز در جایگاه اصلی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در مراسم بزرگداشت مقام معلم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار داشت: در این ایام که به پاس خدمات شهید مطهری به عنوان هفته معلم نامگذاری شده است، به مقام همه شهدای عرصه علم و هنر و دانش ادای احترام می‌کنیم و قدردان همه آموزگاران و معلمان عزیز هستیم.

وی با اشاره به تعبیر امام راحل که معلمی را شغل انبیا توصیف کردند، گفت: معلمی از جنس رسالت انبیاست که جامعه را بیدار می‌کند و این منزلت و موقعیت نصیب هر کسی نمی‌شود و باید شکرگزار آن بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تمام معلمان نمونه هستند، افزود: معلمانی که در شرایط سخت کرونا، نظام آموزشی را پویا و فعال نگه داشته‌اند و شبانه‌روز برای آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان تلاش می‌کنند، شایسته تقدیر هستند.

وی یادآور شد: با وجود اینکه بسترهای کافی برای آموزش غیرحضوری در کشور وجود نداشت اما در یک سال گذشته با تلاش معلمان و مسوولان عرصه تعلیم و تربیت، امکانات خوبی ایجاد شده و تجربه‌های خوبی به دست آمده است.

پورمحمدی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید قدم‌های زیادی برای توسعه فرهنگ، آموزش و ارتقاء جایگاه معلمان برداشته شده است، تصریح کرد: با وجود این اقدامات، همچنان می‌توان اذعان داشت، شأن و منزلت فرهنگیان هنوز در جایگاه اصلی نیست و باید برای ارتقاء این جایگاه تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی هم در این مراسم متذکر شد: در هیچ برهه‌ای از تاریخ به اندازه دوران شیوع کرونا، جایگاه و منزلت معلم آشکار نشد و این معلمان و فرهنگیان عزیز بودند که به عنوان مجاهدان راه تعلیم و تربیت در کنار کادر درمان و مدافعان سلامت، شبانه‌روز تلاش کردند.

جعفر پاشایی بیان داشت: مصادیق گوناگونی از تلاش و فداکاری معلمان را در استان شاهد بوده‌ایم که در شرایط سخت آب و هوایی، چراغ دانش را برای فرزندان ما روشن نگه داشته‌اند.

در این مراسم از آقای قدرت‌الله اسماعیلی‌اقدم، معلم منتخب کشوری و هفت معلم منتخب استانی تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول