اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روحانیون در ترویج مصرف بهینه آب نقش اثرگذاری دارند/ کاهش 83 درصد بارندگی در کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: روحانیون در ترویج مصرف بهینه آب و حفاظت از منابع آب نقش اثرگذاری دارند و باید از ظرفیت این قشر برای گسترش مصرف درست آب و نهادینه کردن استفاده بهینه از این نعمت خدادادی بهره برد.

روحانیون در ترویج مصرف بهینه آب نقش اثرگذاری دارند/ کاهش 83 درصد بارندگی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آرش آریانژاد ظهر امروز در نشست با امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آب اظهار کرد: خوشبختانه وزارت نیرو در حیطه وظایف خود به بحث فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب، توجه ویژه کرده و اجرای موفق طرح‌های تعادل بخشی، به ویژه طرح داناب خود گویای این واقعیت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به جایگاه علمای دینی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم این استان همیشه نسبت به مسائل اعتقادی و باورهای دینی نگاه ویژه‌ای داشته‌اند و آموزه‌های دینی ما نیز بر اعتدال و میانه‌روی تاکید فراوان دارد، لذا اهمیت حفاظت از منابع آب و درست مصرف کردن، را می‌توان از طریق روحانیون، بسط و گسترش داد.

وی بیان کرد: امروزه یکی از پل‌های ارتباطی مابین مردم و مسئولان، علمای دینی هستند و یقیناً استفاده از این ظرفیت می‌تواند تاثیر چشمگیری در حوزه مدیریت و حفاظت از منابع آب، داشته باشد.

آریانژاد به وضعیت کاهش بارندگی اشاره کرد و گفت: وضعیت کاهش بارندگی فصل بهار استان طی 52 سال گذشته بی سابقه بوده و در فروردین ماه سال جاری حدود 83 درصد نسبت به میانگین نیم قرن گذشته کاهش بارندگی داشته‌ایم.

همه مسئولان و مردم باید نسبت به وضعیت منابع آبی کردستان احساس مسئولیت کنند

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، از تلاش و کوشش وزارت نیرو و مجموعه شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان قدردانی کرد و با بر شمردن مزایای سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها افزود: همه مدیران به ویژه مدیران و کارکنان شرکت آب منطقه‌ای استان همیشه خلعت خدمت به خلق را به تن داشته و با رفع تمامی موانع و چالش‌ها نسبت به وضعیت منابع آب استان احساس تعهد و مسئولیت داشته‌اند که این شایسته تقدیر است.

ماموستا فایق رستمی با اشاره به آیات، روایات و احادیث مختلف در خصوص اهمیت جایگاه عنصر حیاتی آب، اظهار داشت: خداوند متعال در آیات متعدد به جایگاه آب اشاره کرده و هر جا که آبادانی و زندگی جریان دارد قطعا این آبادانی و حیات از آب است.

امام جمعه سنندج استفاده از ظرفیت مبلغین و مبلغات در جهت ترویج فرهنگ شیوه‌های صحیح صرفه جویی و مدیریت مصرف آب را اقدامی شایسته دانست و افزود: روحانیون و مبلغین همیشه در شرایط بحرانی کنار مردم و مسئولین بوده اند و امروز مدیران باید  بیش از پیش از این توان استفاده نمایند.

رستمی، دغدغه مدیران شرکت آب منطقه‌ای استان را در بحث مدیریت مصرف آب ارزشمند دانست و عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام در شیوه‌های مدیریت؛ آینده نگری را از اهم موضوعات دانسته و فرمودند: “التدبیر  فی الاموری نصف المعیشتی”  و این همان بصیرت است که امروزه مدیران باید توجه ویژه به آن داشته باشند چرا که آینده بشریت به تصمیمات مدیران وابسته است.

وی افزود: زیاده روی و اسراف در هر امری خصوصا در استفاده از نعمات الهی، ناپسند است و حضرت حق تعالی نیز در قرآن کریم بدان اشاره فرموده که : “کلوا و اشربوا و لاتسرفوا” و آحاد جامعه خصوصا کشاورزان باید نسبت به صرفه جویی در مصرف آب رفتاری ویژه داشته باشند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: مساله آب یک مساله فرابخشی است و کلیه دستگاه، سازمانهای دولتی، خصوصی و آحاد جامعه باید نسبت به بحران آب احساس مسئولیت نمایند و برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت از علوم و تکنولوژی روز دنیا استفاده نمایند.

,d توجه ویژه شرکت آب منطقه ای به مساله فرهنگ سازی در بخش آب را ارزشمند دانست و عنوان کرد: اینکه در این شرکت احدی از کارکنان بعنوان مشاور فرهنگی انتخاب گردیده و توجه و تمرکز خاص به مباحث فرهنگی در حوزه آب پر رنگ شده، قابل تقدیر است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول