اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حضور طلبه‌های خوش استعداد موجب بالندگی حوزه‌ می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم تربیت طلبه‌های در طراز انقلاب اسلامی گفت: علمایی که با متانت در جامعه تبلیغ دین می‌کند موجب جذب جوانان به حوزه های علمیه می‌شود.

حضور طلبه‌های خوش استعداد موجب بالندگی حوزه‌ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در جلسه تمهید مقدمات آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) با بیان اینکه طلبه‌ها در پنج عرصه وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند اظهار کرد: در چهار دهه گذشته دو عرصه مدیریت و جهانی شدن به حوزه های علمیه اضافه شده است زیرا امروزه حوزه های علمیه جهانی فکر کرده و ورود  طلبه‌‌ها به عرصه‌های علم، تقوا و اخلاق به حوزه های علمیه از گذشته بوده است.

وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در تربیت طلبه‌های فاضل افزود: طلبه امروز دیگر نمی‌تواند اقلیمی، منطقه ای و جغرافیایی محدود فکر کند زیرا مطالب او را در تمام دنیا می‌خوانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه وجود برخی از قوانین مربوط به بعضی شرایط زمانی است، گفت: طلبه امروز دیگر نمی‌تواند اقلیمی، منطقه ای و جغرافیایی محدود فکر کند زیرا مطالب او را تمام دنیا می‌خوانند.

فلاحتی، یکی از نیازهای جامعه را پرورش طلاب و عالمان دینی فاضل دانست و بیان کرد: هنوز برخی مسوولان وجود طلاب فاضل در جامعه را جدی نگرفته و در این راستا آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و اوقاف بسیار تاثیرگذار  است.

وی با بیان اینکه حضور طلبه‌های خوش استعداد موجب بالندگی حوزه‌های علمیه می‌شود، تصریح کرد: علمایی که با متانت در جامعه تبلیغ دین می‌کند موجب جذب جوانان به حوزه های علمیه می‌شود، لذا باید  شیوه‌ای تا طلبه‌های جوان بتوانند پاسخگوی شبهات جامعه باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم تربیت طلبه‌های در طراز انقلاب اسلامی افزود:  زندگی بعضی از عالمان دین حتی برای طلبه ها نیز دارای جذابیت است و در این راستا گاهی مواقع رفتار و گفتار عالم می تواند در طلبه تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول