اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

روی کار آمدن بایدن هم به نفع پولدارهای آمریکایی تمام شد

در حالی که رئیس‌جمهور جدید آمریکا مدعی بود به دنبال افزایش دریافت مالیات از ثروتمندان است، اما به نظر می‌رسد روی کار آمدن وی هم به نفع ثروتمندان آمریکایی تمام شده است.

روی کار آمدن بایدن هم به نفع پولدارهای آمریکایی تمام شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از بلومبرگ، بایدن با شعار راه دریافت مالیات از ثروتمندان روی کار آمد و قرار بود آنها مالیات بیشتری بپردازند، اما به نظر می‌رسد ثروتمندان آمریکایی بیشترین نفع را از پیروزی بایدن برده‌اند.

بر اساس محاسبات انجام شده در 100 روز نخست ریاست جمهوری بایدن دارایی 100 نفر ثروتمند برتر آمریکا مجموعاً 195 میلیارد دلار افزایش یافته است.

این ثروتمندان از زمان پیروزی بایدن و ورود وی به کاخ سفید هم 267 میلیارد دلار سود کرده بودند که روی هم رفته از روز 4 نوامبر و معلوم شدن پیروزی بایدن تا صدمین روز حضور وی در کاخ سفید 461 میلیارد دلار به ثروت آنها اضافه شده است.

میزان دارایی اضافه شده به ثروت 100 ثروتمند آمریکا در 100 روز نخست ریاست جمهوری بایدن معادل 20 درصد ثروتی بوده که آنها در طول 4 سال دولت ترامپ به جیب زده بودند.

بنا به اعلام بلومبرگ، در دوره 4 ساله ریاست جمهوری ترامپ دارایی 100 نفر ثروتمند برتر آمریکا 860 میلیارد دلار افزایش یافته بود. بخش قابل توجهی از این افزایش دارایی مربوط به اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی از سوی دولت بایدن با هدف کمک به اقتصاد آمریکا برای عبور از بحران کرونا بوده است که باعث شد شاهد رشد سنگین بازارهای سهام در این کشور باشیم.

از سوی دیگر در حالی که در ماه‌های پایانی دولت ترامپ شاهد اجرای بسته‌های کمک اقتصادی چند هزار میلیارد دلاری در آمریکا بودیم، اما بایدن هم یک بسته 1.9 تریلیون دلاری دیگر را برای اجرا تثبیت کرده است.

از زمان روی کار آمدن بایدن دو شاخص S&p500  و داوجونز آمریکا هر کدام 10 درصد رشد کردند.

مدیران عامل و سهامداران شرکت‌های آمازون و فیس‌بوک بیشترین افزایش ثروت را در این مدت داشته‌اند.

به طور کلی و بنا به گزارش مؤسسه مطالعات سیاسی و عدالت مالیاتی آمریکا طی 13 ماه گذشته دارایی میلیاردرهای آمریکا مجموعاً 55 درصد رشد کرده و به 4.56 تریلیون دلار رسیده است.

بایدن گفته که می‌خواهد یک درصد ثروتمند جامعه آمریکا سهم واقعی خود را در مالیات پرداخت کنند و پیشنهاد کرده که از طریق افزایش مالیات بر کسانی که سالیانه بیش از 400 هزار دلار درآمد دارند، میلیاردها دلار درآمد مالیاتی بیشتر کسب کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول