اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کلنگ‌زنی اولین شهرک رمزارز کشور در فریدن/ اصفهان مبدأ تسهیل مبادلات خارجی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اولین شهرک رمزارز کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فریدن به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

کلنگ‌زنی اولین شهرک رمزارز کشور در فریدن/ اصفهان مبدأ تسهیل مبادلات خارجی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدحسن قاضی‌عسکر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره شهرک رمزارز فریدن اظهار کرد: از یک سال و نیم گذشته پیگیر احداث این شهرک در فریدن هستیم و با همکاری سازمان صمت استان، محیط‌زیست و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مجوزهای لازم برای احداث این شهرک صادر شده و با سرمایه‌گذاری شرکت تدبیر افزار پژواک به‌ زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: این طرح شامل، مزرعه تولید رمزارز، کارخانه تولید و مونتاژ دستگاه تولید رمزارز، استخر تولید رمزارز و مرکز علمی کاربردی برای آموزش نیروهای متخصص در زمینه رمزارزها است.

وی پیرامون علت انتخاب فریدن برای احداث این شهرک توضیح داد: در این منطقه به دلیل سردسیر بودن مصرف انرژی دستگاه‌های تولید رمزارز کاهش می‌یابد و طبق استعلام از برق استان مشکلی هم از نظر تامین برق در این ناحیه وجود ندارد و برای تولید رمزارزها پتانسیل خوبی دارد.

قاضی‌عسکر درباره مزیت تولید رمزارزها در کشور هم گفت: در شرایط تحریمی کشور رمزارزها می‌توانند کمک شایانی به تسهیل مبادلات تجاری کند و باید تلاش کنیم با ترغیب مردم به‌صرفه جویی برق در بخش خانگی بتوانیم با تولید رمزارز ارزش افزوده خوبی برای کشور ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان طرح هم‌زیستی را راهکاری برای استفاده از گرمای تولیدی رمزارزها معرفی کرد و گفت: در این طرح گرمای تولید شده در فرایند تولید رمزارزها صرف تأمین گرمایش موردنیاز گلخانه می‌شود که صرفه‌جویی خوبی در زمینه مصرف انرژی را به دنبال دارد و در فریدن هم به دنبال اجرای این طرح هستیم.

کاهش زمان اتصال به شبکه جهانی با احداث استخر رمزارز در کشور

امین خانجانی، عضو هیأت‌مدیره شرکت تدبیر افزار پژواک با بیان اینکه به دنبال احداث نیروگاه chp و بادی در کنار پروژه برای خودکفایی در زمینه برق شهرک هستیم اظهار داشت: برای تأمین برق شهرک حاضریم به طور مستقیم با نیروگاه‌های کوچک همکاری کنیم ولی نیاز به مجوز وزارت نیرو داریم که هنوز صادر نشده است.

وی افزود: در ساعات پیک مصرف برق با شرکت توزیع برق توافق کردیم که در صورت نیاز دستگاه‌ها را خاموش کنیم و در ساعاتی که شبکه مصرف پایینی دارد تولید رمزارز داریم.

خانجانی ارائه خدمات در زمینه نرم‌افزار های تولید رمزارز به خارج از کشور را از مزایا این پروژه عنوان و بیان کرد: می‌توانیم در مرز تکنولوژی جهان در زمینه نرم‌افزاری با استفاده از ظرفیت نیروهایی که تربیت می‌کنیم به خارج از کشور خدمات ارائه دهیم و در این بازار که گردش مالی آن بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار در سال است سهم داشته باشیم.

وی با معرفی استخر رمزارز به‌عنوان نرم‌افزار واسط بین تولیدکننده و شبکه جهانی اضافه کرد: اکنون تولیدکنندگان باید به استخرهای خارج کشور وصل شوند که زمان اتصال را بالا می‌برد و درآمد را کاهش می‌دهد که با احداث استخر رمزارز در این شهرک می‌توانیم علاوه بر کاهش زمان اتصال از سه به یک دقیقه، تولیدکنندگان غیرقانونی را شناسایی و دسترسی‌شان را مسدود کنیم.

تعرفه پایین‌ برق  علت تولید غیرقانونی رمزارزها

محمد زینلی‌پور، معاون برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صمت اصفهان در ادامه نشست گفت: ۵۸ مجوز برای تولید رمزارزها با ظرفیت اشتغال ۶۸۵ نفر و سرمایه‌گذاری حدود ۱۳ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان در استان تاکنون صادر کرده‌ایم که البته هنوز هیچ‌یک به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه تعرفه پایین برق در بخش کشاورزی و صنعتی نسبت به تعرفه قانونی استخراج رمزارز علت اصلی تولید غیرقانونی در کشور است، توضیح داد: البته موانع دیگری مانند الزام به احداث مزرعه درون شهرک‌های صنعتی و یا تعیین حداقل ظرفیت ۲۵۰ کیلووات برای صدور مجوز از طرف برق برای تولید قانونی وجود دارد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته این موانع برطرف شده تا سرمایه‌گذاران به تولید قانونی رمزارز ترغیب شوند.

فراهم شدن هتلینگ تولید رمزارز در شهرک فریدن

غلامرضا توکلی، رئیس اداره طرح‌ها و صنایع سازمان صمت اصفهان در این نشست هتلینگ را مزیت دیگر این طرح برشمرد و بیان کرد: افرادی که با چند دستگاه محدود تولید رمزارز می‌کنند و احداث مزرعه جداگانه برایشان صرفه ندارد می‌توانند با قراردادن دستگاه‌هایشان در اختیار شهرک با پرداخت کارمزد رمزارز تولیدی‌شان را دریافت کنند و به سمت تولید غیرقانونی نروند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند در کنار نیروگاه‌ها با اخذ مجوز تولید رمزارز کنند که برای طرفین منفعت خوبی دارد.

پیگیری احداث اولین ناحیه تخصصی رمزارز در کشور

مهدی طاهری، معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان نیز در پایان نشست گفت: در سال گذشته ۴۵ واحد تولید رمزارز در محمدآباد جرقویه و فریدن با مساحت ۱۳۲ هزار مترمربع به متقاضیان واگذار شده و دنبال این هستیم در زمینی به وسعت ۴۹ هکتار اولین ناحیه تخصصی رمز را در کشور در مجاورت محور کوهپایه - سگزی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۶۲/ص۳۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول