اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شب قدر، ظرف نزول دوحقیقت ولایت و قرآن است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: سهمی که از حقیقت ولایت و حقیقت قرآن نصیب هر انسانی در طول سال می‌شود در شب قدر معین شده و رزق او از قرآن و ولایت نازل می‌شود.

شب قدر، ظرف نزول دوحقیقت ولایت و قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، اظهار کرد: برای درک شب قدر باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که در نظام حکمت ربوبی عالم هستی، همه چیزهای خوب عالم برای محمد و آل محمد (ص) است و بقیه میهمان سر این سفره هستند.

 وی گفت: خداوند شب قدری به پیامبر (ص) داده است که در آن شب، ولایتش اقامه می‌شود، توحید در جهان استقرار می‌یابد و بساط فساد و انحرافی که ایجاد شده است با شب قدر تدارک و برچیده می‌شود و آنگاه به طُفیل حضرت، شب قدری هم برای امت تعیین شد؛ یعنی شب قدر را هم به احترام پیامبر به ما دادند.

 امام جمعه بجنورد در ادامه به تبیین ماهیت و حقیقت شب قدر پرداخت و تصریح کرد: در سیر آفرینش همه انبیا مقدمة الجیش رسول‌الله (ص) بودند، در روایت داریم که پیامبر در عالم ارواح مبعوث به انبیا بوده است و توحید را به آن‌ها تعلیم کرده است پس آن‌ها هم درواقع کارگزاران حضرت در عالم بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: خود حضرت که آمد دو چیز را برای هدایت با خودش آورد؛ قرآن که مُهیمن بر همه کتب آسمانی است و اهل‌بیت (ع) که در کمال مقدم بر همه انبیا هستند؛ یعنی همه کمالاتی که در انبیا وجود داشت یکجا و به نحو اکمل در اهل‌بیت وجود داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه شب قدر، ظرف نزول ثقلین است، اظهار کرد: اگر قرآن و ولایت تنزل پیدا نمی‌کردند دست احدی به آن نمی‌رسید و اگر کسی وارد این بیوت شد که بیت التوحید است، از ظلمت رسته و به وادی نور رسیده است و دیگر سیرش در وادی توحید و درجات توحید و معارف است.

وی با بیان اینکه شب قدر، ظرف نزول این دو حقیقت است، افزود: سهمی که از حقیقت ولایت و حقیقت قرآن نصیب هر انسانی در طول سال می‌شود در شب قدر معین شده و رزق قرآن و رزق ولایت نازل می‌شود.

امام جمعه بجنورد گفت: بر این اساس اگر کسی بخواهد به حقیقت قرآن و ولایت راه پیدا کند باید خودش را به این شب برساند، اگر کسی وارد این شب شد و شب قدر را درک کرد، به اندازه سهمش از درک شب قدر به حقیقت توحید و ولایت می‌رسد و هر کس سهم بیشتری بخواهد باید خودش را به معصوم نزدیک‌تر کند. 

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول