اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

انتشار مجدد اخبار منفی قدیمی در آستانه انتخابات/ هدف: کاهش مشارکت

هرچه به زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم، هجمه‌ها و شایعات ضدانقلاب شکل تازه‌تری به خود می‌گیرد.

انتشار مجدد اخبار منفی قدیمی در آستانه انتخابات/ هدف: کاهش مشارکت

از شایعه تا واقعیت: با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری، رسانه‌های معاند از ترفندهای جدید خود برای کاهش مشارکت مردم در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری رو نمایی می‌کنند.

یکی از حربه‌های ضدانقلاب برای ناامید کردن مردم وکاهش مشارکت آن‌ها در انتخابات، بازپخش اخبار منفی قدیمی، در زمان حاضر است.

به عنوان نمونه به تازگی (آوریل ۲۰۲۱- اردیبهشت ۱۴۰۰)، رسانه‌های دشمن فیلم زیر را به صورت هماهنگ و با عنوان برخورد «برخورد ماموران شهرداری گرگان با جوان سبزی‌فروش» بازنشر دادند.

 

اما بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد که این برخورد بد ماموران مربوط به (اکتبر۲۰۲۰-مهرماه ۱۳۹۹) سال گذشته است که رسانه‌ها در آن زمان به آن پرداخته بودند اما این رسانه‌ها برای تشویش افکار عمومی و در آستانه انتخابات دوباره به عنوان یک اتفاق جدید منتشر کردند.

 

 همچنین در اوایل اردیبهشت ماه نیز کانال‌های ضدانقلاب خبری مبنی بر خودسوزی یک مرد در مقابل ساختمان بورس را منتشر کردند.

 

هرچند با مشاهده افراد در خیابان که هیچ کدامشان ماسک نزدهخ بودند می شد فهمید که این فیلم مربوط به امسال و حتی پارسال نیست اما سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، مرکز اورژانس تهران و رئیس مرکز اطلاعات و اخبار امنیتی وزارت کشور وقوع خودسوزی در این ایام را تکذیب کردند.

بررسی‌ها نیز نشان داد که این فیلم قدیمی و مربوط به سال ۱۳۹۸ بوده و هشتگ‌های پایین پست هم نشان می‌دهد که هدف از انتشار این مطالب، تخریب انتخابات است.

 

 

البته این رویه در بین ضدانقلاب سابقه‌دار هم است. به عنوان مثال مسیح علینژاد زمانی که کمپین چهارشنبه‌های سفید را در ازای گرفتن پول راه‌اندازی کرده بود از این حربه استفاده می‌کرد و یک مطلب را چند بار در زمان‌های مختلف در پیجش منتشر می‌کرد. (اینجا را بخوانید)

 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول