اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نقش معلمان در گام دوم انقلاب کلیدی است/ عبور از مرزهای دانش با تربیت نسلی خلاقی رقم می‌خورد

یک مدرس دانشگاه و معلم هرمزگانی می‌گوید: نقشی که در گام دوم انقلاب بر دوش معلمان در اصلاح برخی رفتارهای اجتماعی و محرک‌سازی برای تولید، خودباوری و تربیت نسل خلاق وجود دارد، نیازمند به تبیین و تشریح دقیق است.

نقش معلمان در گام دوم انقلاب کلیدی است/ عبور از مرزهای دانش با تربیت نسلی خلاقی رقم می‌خورد

محمد کمالی باغستانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است که حقیقتا الگویی ممتاز برای معلمان و دانشگاهیان کشورمان بشمار می‌روند.

وی افزود: شهید مطهری قائل به بسط و ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی به عنوان کلید تعالی انسان در عرصه‌های گوناگون بود و مزد خدمات فراوان خویش در این عرصه در بیداری نسل‌ها را با شهادت گرفت و راه او بدون شک ادامه دارد.

این دکترای فرهنگ و ارتباطات ادامه داد: معلمان به عنوان‌ راهبران علم و دانش و منابع انسانی کشورها عاملی زیربنایی در توسعه و پیشرفت بشمار می‌روند و در کشور ما نیز مقام معظم رهبری همواره به نقش و جایگاه معلم تاکیدات بسیار زیادی فرموده‌اند و تعاریف و تعابیری که ایشان در مورد معلمان و مأموریت‌های آنان در تربیت‌ نسل‌ها بکار برده‌اند، نشان از اهمیت این جایگاه در نظام جمهوری اسلامی است.

وی رسالت توسعه علم و پژوهش در گام دوم انقلاب برای معلمان از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: کلید عبور از مرزهای کنونی دانش در رشته‌های مختلف علمی در سایه تربیت نسلی خلاق در مدارس و دانشگاه‌ها میسر است و باید معلمان جامعه ما متوجه این نقش مهم خویش در آینده ایران اسلامی باشند.

کمالی باغستانی خاطرنشان کرد: بیم دشمن از نسلی خلاق، متعهد و پویا است که ادامه دهنده راه شهید مطهری و شهید سلیمانی‌ها باشد و لذا باید نسل آینده ما نسل تراز انقلاب اسلامی به منظور بر عهده گرفتن مسؤولیت‌های کلانی باشد که در گام دوم انقلاب اسلامی بر دوش آنان نهاده شده است.

این مدرس دانشگاه، تقویت معنویت و اخلاق در جامعه را از دیگر اولویت‌های مورد نیاز برای نسل آینده کشور به منظور رسیدن به قله‌های علم و فناوری برشمرد و گفت: قطعا نقش معلم در این زمینه نقشی بی‌بدیل است که پایه‌ها و سنگ بنای نسل آینده را در مدارس بر چنین شاخصه‌های استوار سازند.

وی اضافه کرد: در حوزه عدالت و مبارزه با فساد و همچنین در حوزه حفظ استقلال و آزادی کشور نیز تقویت عنصر مطالبه‌گری هوشمندانه و خردورزانه در نسل آینده کشور ضروری است و معلمان باید در کنار تدریس دروس مختلف در مدارس، در فضایی توأم با خرد و اندیشه به نسل آینده کشور مطالبه‌گری در زمینه مبارزه با فساد و تلاش برای حفظ استقلال و عزت و آزادی کشور را نیز به آنان بیاموزند.

این دکترای فرهنگ و ارتباطات تصریح کرد: بصیرت افزایی در محیط‌های علمی به نوجوانان و جوانان و امیدبخشی به آنان در مورد آینده کشور نیز از اهمیت فراوانی در جایگاه معلمی برخوردار است و همه باید بدانیم که نگاه نسل آینده کشور اکنون به ما است که نوع رفتار امروز، شخصیت نسل آینده کشور ما را خواهد ساخت و لذا نهادینه ساختن ارزش‌های اخلاقی نظیر خردگرایی، احترام به بزرگان، باورمندی به استقلال و عزت کشور و مسؤولیت‌پذیری در نهاد جامعه کلیدواژه‌هایی است که باید در آموزش آن به دانش‌آموزان همیت بیشتری به خرج دهیم.

انتهای پیام/ 88055

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول