اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۴۵ آشپزخانه خیریه برای اطعام نیازمندان دایر شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به طرح اطعام نیازمندان گفت: در قالب این طرح 45 آشپزخانه با محوریت مراکز نیکوکاری در سطح استان دایر شده است.

۴۵ آشپزخانه خیریه برای اطعام نیازمندان دایر شد

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با ارائه گزارشی از اجرای طرح اطعام مهدوی در دهه نخست ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تهیه و توزیع غذای گرم، بسته‌های معیشتی و افطاری ساده بین خانواده‌های تحت حمایت در قالب طرح اطعام مهدوی از محل مساعدت و کمک خیران از اقدامات مهم کمیته امداد استان زنجان در ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اینکه طرح اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان امسال در راستای مرحله سوم رزمایش ایران همدل با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های مردمی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، افزود: با همین نگاه و به منظور طبخ و توزیع غذای گرم بین خانواده‌های مددجو و سایر اقشار نیازمند در قالب این طرح 45 آشپزخانه با محوریت مراکز نیکوکاری در سطح استان زنجان دایر شده  و طول ماه مبارک رمضان امسال به جامعه هدف این نهاد خدمت‌رسانی می‌کنند.

صفری اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود ۳۲ هزار پرس غذای گرم از طریق آشپزخانه‌های دایر شده از طریق کمیته امداد و مراکز نیکوکاری استان زنجان در قالب طرح اطعام مهدوی در دهه نخست ماه مبارک رمضان طبخ و بین خانواده‌های تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند توزیع شده است.

وی در ادامه از اجرای طرح «من هم یک حامی هستم » خبر داد و گفت: در همین راستا طی هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام همزمان با ولادت کریمه اهل بیت، امام حسن مجتبی( ع) طرح حامی‌یابی اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار خیر و حامی طرح اکرام با کمیته امداد استان زنجان همکاری می‌کنند، افزود: هم اکنون هزار و ۲۷۴ یتیم و ۳ هزار و ۴۷۹ فرزند محسنین از مراحم حامیان نیکوکار بهره‌مند هستند که با مشارکت حامیان میانگین سرانه دریافتی ایتام ۹۶۰ هزار تومان و سرانه دریافتی فرزندان محسنین ۳۱۱ هزار تومان رسیده و استان زنجان در این بخش جزو استان‌های برتر کشور است.

صفری افزود: میزان دریافتی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از حامیان و خیران نیکوکار در سال گذشته ۲۴ میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال بوده که بصورت مستقیم به حساب ایتام و محسنین واریز شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۳۶ نفر از ایتام و ۲۶۴ نفر از فرزندان محسنین فاقد حامی،  نیازمند حمایت خیران و حامیان خیر اندیش هستند که امیدواریم در هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام این تعداد نیز دارای حامی شوند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول